نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دیده شدن یوفوهای کیهانی و فانتوم در سراسر آسمان اوکراین

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش جدید رصدخانه اصلی نجوم آکادمی ملی علوم اوکراین، آسمان بر فراز کیف مملو از اجرام پرنده ناشناس (UFO) است.

البته، با توجه به اینکه روسیه و اوکراین در یک جنگ چند ماهه که به شدت به هواپیماها و هواپیماهای بدون سرنشین متکی است، گرفتار شده‌اند، این احتمال وجود دارد که بسیاری از این به اصطلاح بشقاب پرنده‌ها، ابزارهای نظامی هستند که شناسایی آن ها بسیار سخت به نظر می‌رسد.

این گزارش که در پایگاه داده arXiv منتشر شده است و گام‌های اخیری را که اخترشناسان اوکراینی برای نظارت بر اجرام سریع و غیر قابل تعقیب در آسمان روز بر فراز کیف و روستاهای اطراف انجام داده‌اند، شرح می‌دهد. در این گزارش آمده است: ستاره شناسان با استفاده از دوربین های کالیبره شده ویژه در دو ایستگاه هواشناسی در کیف و ویناریوکا، روستایی در 75 مایلی (120 کیلومتری) جنوب، ده ها جرم را مشاهده کردند که از نظر علمی نمی توان آنها را به عنوان پدیده های طبیعی شناخته شده شناسایی کرد.

سازمان‌های دولتی تمایل دارند به چنین اشیایی به عنوان UAP، مخفف «پدیده‌های هوایی ناشناس» اشاره کنند.
این تیم نوشت: ما تعداد قابل توجهی از اشیاء را مشاهده می کنیم که ماهیت آنها مشخص نیست. ما آنها را همه جا می بینیم.

محققان مشاهدات UAP خود را به دو دسته تقسیم کردند: "کیهانی" و "فانتوم". بر اساس این گزارش، کیهان ها اجرام نورانی هستند که از پس زمینه آسمان درخشان تر هستند. این تیم نوشته است که این اشیاء نام گذاری شده با نام پرندگان، مانند "قرقی"، "شاهین" و "عقاب" و در حال پرواز به صورت تکی و همچنین در گروه هایی مانند "اسکادران" مشاهده شده‌اند.

تیم تحقیقاتی اضافه کرد، در مقابل، فانتوم ها اشیایی تاریک هستند که معمولاً «کاملاً سیاه» به نظر می رسند، گویی تمام نوری را که بر روی آنها می افتد جذب می کنند. با مقایسه مشاهدات دو رصدخانه شرکت‌کننده، محققان تخمین زدند که فانتوم‌ها بین 10 تا 40 فوت (3 تا 12 متر) عرض دارند و می‌توانند با سرعتی تا 33000 مایل در ساعت (53000 کیلومتر در ساعت) حرکت کنند. برای مقایسه، طبق گفته مرکز کنترل تسلیحات و عدم گسترش تسلیحات، یک موشک بالستیک قاره پیما می تواند به سرعت 15000 مایل در ساعت (24000 کیلومتر در ساعت) برسد.

محققان در مورد اینکه این بشقاب پرنده ها ممکن است چه باشند، حدس و گمانه زنی خاصی نکردند. در عوض، مقاله آنها بر روش ها و محاسبات مورد استفاده برای تشخیص اشیاء متمرکز است. با این حال، طبق گزارش سال 2021 دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده (ODNI)، این احتمال وجود دارد که حداقل برخی از UAP ها، فناوری هایی هستند که توسط چین، روسیه، کشور دیگری یا یک نهاد غیردولتی ایجاد شده اند.

با توجه به تهاجم مداوم روسیه به اوکراین، که در فوریه 2022 آغاز شد، منطقی است که گمان کنیم برخی از UAPها که در گزارش جدید توضیح داده شده است ممکن است با نظارت خارجی یا فناوری های نظامی مرتبط باشد.

طبق گزارش ODNI، سایر توضیحات احتمالی برای UAP عبارتند از "به هم ریختگی هوا" مانند پرندگان و بالن ها. پدیده های جوی، مانند کریستال های یخ؛ یا پروژه های طبقه بندی شده دولتی که نه گزارش های ایالات متحده و نه اوکراین احتمال حضور بازدیدکنندگان فرازمینی را مطرح نمی کنند.

دولت ایالات متحده آشکارا علاقه خود را به تحقیقات UAP از سال 2017، زمانی که چندین فیلم گرفته شده توسط هواپیماهای نیروی دریایی ایالات متحده به رسانه ها درز کرد، تجدید کرده است. ویدئوهایی که اکنون بدنام هستند، بدون هیچ توضیحی هواپیماهای ناشناس را نشان می‌دهند که به روش‌های به ظاهر غیرممکن حرکت می‌کنند.

دولت متعاقباً این فیلم را از حالت طبقه بندی خارج کرد و اخیراً فاش کرد که فیلم های نظامی بیشتری از رویارویی های UAP وجود دارد، اگرچه وزارت دفاع (DOD) آنها را به دلیل "نگرانی های امنیت ملی" منتشر نخواهد کرد. در اوایل سال جاری، کنگره بودجه ای را برای وزارت دفاع آمریکا برای افتتاح دفتر جدیدی که منحصراً بر مدیریت گزارش های مشاهده یوفو توسط ارتش ایالات متحده متمرکز بود، تصویب کرد. نویسندگان گزارش جدید UAP از اوکراین اضافه کردند که آکادمی ملی علوم این کشور علاقه مند است در این تحقیقات در حال انجام، مشارکت کند.

منبع: livescience.com
مترجم: کیانوش کرمی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل