نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فرصتهای فناورانه در صنعت نفت و گاز بررسی می‌شود

 دومین همایش بین‌‏المللی فرصت‏ های فناورانه در صنعت نفت و گاز چهارشنبه ۸ مهرماه سال جاری با محوریت فناوری های ازدیاد برداشت و تجهیزات مرتبط با همکاری وزارت نفت، وزارت امور خارجه، پژوهشگاه صنعت نفت و مشارکت شرکت‌ های مطرح‌ بین‌المللی، موسسات و دانشگاه‌های معتبر خارجی، نمایندگان اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه‌های خارجی، موسسات بین‌المللی مقیم تهران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مرکز همایش‌های بین‏ المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت دراین باره گفت: ابلاغیه اقتصاد مقاومتی بر حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک و همچنین افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز تاکید دارد که این مهم در تعیین اهداف همایش به عنوان سند بالادستی کاملا مد نظر قرار دارد.

وی ادامه داد: سیاست‌ها و اولویت‌های اصلی وزارت نفت هم بر این اساس تدوین شده و در حال پیگیری است و ارائه راه‌حل فناورانه به مشکلات صنعت نفت و گاز با استفاده از تمام ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی کشور و مشارکت با طرف‌های خارجی با تمرکز بر تقویت فناوری ملی، مورد تاکید وزیر نفت است.

کاتوزیان با اشاره به جایگاه و اهمیت ازدیاد برداشت در برنامه‌های وزارت نفت گفت: واگذاری مدیریت یکپارچه مخازن به مراکز تحقیقاتی- پژوهشی و دانشگاه‌های کشور موجب شد تا موضوع ازدیاد برداشت به عنوان محور دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های فناورانه نفت و گاز ایران تعیین شود.

وی افزود: آغاز دوره پسا تحریم و تمایل شرکت‌های مطرح بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی معتبر جهان برای مشارکت در مباحث فناورانه، حاکی از میزبانی پژوهشگاه برای یک رویداد مهم بین‌المللی در راستای اهداف ملی در حوزه انرژی است.

رئیس پژوهشگاه نفت با بیان این‌که ارایه توانمندی‌های پژوهشگاه در خلق و توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز از برنامه‌های این همایش است، اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های این همایش بین‌المللی می‌توان به ارایه نیازهای فناورانه صنعت نفت و گاز با تمرکز بر ازدیاد برداشت به خصوص در میادین مشترک و همچنین تشریح زمینه‌های همکاری با شرکت‌های درجه اول بین‌المللی اشاره کرد.

کاتوزیان گفت: شرکت‌های مطرح و درجه اول دنیا توانایی‌ها و خدمات قابل ارایه خود را برای انتقال فناوری در قالب پنل‌های تخصصی در این همایش ارایه خواهند کرد.

به گزارش مهر، سال گذشته و در اولین همایش فرصت‌های فناورانه نفت و گاز با حضور نمایندگان ۳۰ کشور از ۴۰ طرح فناورانه در پژوهشگاه صنعت نفت رونمایی شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل