نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زنان بیشتر از مردان دچار آسیب های طولانی کرونا می شوند

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که حداقل ۱۷ میلیون نفر در اتحادیه اروپا پس از ابتلا به کرونا  با علائمی که حداقل سه ماه طول کشید، درگیر شدند.

هانس هنری پی کلوگه، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، طی کنفرانسی اعلام کرد: میلیون ها نفر در منطقه ما که در اروپا و آسیای مرکزی هستند، ماه ها پس از ابتلای اولیه به کووید-۱۹ از علائم ناتوان کننده و شدید رنج می برند.
این مطالعات همچنین نشان می دهد: زنان دو برابر بیشتر از مردان احتمال ابتلا به کووید-۱۹ طولانی را دارند و این خطر در میان عفونت های شدیدی که نیاز به بستری شدن دارند به طور چشمگیری افزایش می یابد. بر اساس این گزارش، از هر سه زن و از هر پنج مرد، یک نفر به احتمال زیاد به کووید-۱۹ طولانی مبتلا می شود.

کریستوفر موری، مدیر موسسه سنجش و ارزیابی سلامت که این تحقیق را برای سازمان جهانی بهداشت انجام داده است، در مورد مساله فوق گفت: دانستن تعداد افراد مبتلا و مدت زمان برای سیستم ‌های بهداشتی و سازمان ‌های دولتی برای توسعه خدمات توانبخشی و حمایتی مهم است. این تحقیق که تخمین ‌ها و نه تعداد واقعی افراد مبتلا را نشان می ‌دهد، با برخی از مطالعات اخیر دیگر در مورد مجموعه علائم طولانی‌ مدت پس از عفونت‌ های ویروس کرونا دنبال می ‌شود.

به گزارش سیناپرس، مطالعه ای که در ایالات متحده منتشر شد نیز شواهد تازه ای ارائه کرد که نشان می دهد کووید-۱۹ طولانی می تواند حتی پس از عفونت های پیشرفت در افراد واکسینه شده اتفاق بیفتد. بر این اساس مشخص شد افراد مسن با خطرات بیشتری در زمینه کرونا طولانی مدت مواجه هستند. این مطالعه نشان داد که حدود یک سوم افرادی که به عفونت‌های جدید مبتلا بودند، علائم کووید طولانی را نشان دادند.

یک گزارش جداگانه از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نیز نشان داد که تا یک سال پس از ابتلای اولیه به ویروس کرونا، از هر ۴ بزرگسال ۶۵ ساله و بالاتر، یک نفر حداقل یک مشکل بالقوه سلامتی طولانی مدت مرتبط با کرونا داشته است، در حالی که ۱ نفر از هر ۵ بزرگسال جوان تر با مشکل فوق مواجه شد.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است اکثر افرادی که کووید-۱۹ دارند به طور کامل بهبود می یابند. اما گزارش سازمان جهانی بهداشت در اروپا تخمین زد که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد به علائم میان مدت و بلندمدت مانند خستگی، تنگی نفس و اختلال عملکرد شناختی مبتلا می شوند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: time
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل