نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا اقتصاد جهانی در آستانه رکود است؟

به گزارش سیناپرس، طی ماه های گذشته تقریبا تمامی کشورهای جهان با تورم مواجه شده و تلاش می کنند سیاست هایی جهت کنترل شرایط اخذ کنند. در این میان کشورهای اروپایی به دلیل بحران روسیه و اوکراین با شرایط وخیم تری مواجه هستند اما دامنه بحران در غرب، فراتر از اروپا بوده و در ایالات متحده، تورم منجر به افت شاخص های بورس شده است.
بر اساس داده های رسمی، معاملات در بورس نیویورک در روز سه شنبه با کاهش ۴ تا ۵ درصدی بسته شد، در حالی که شاخص داو جونز پس از انتشار داده های جدید تورم توسط وزارت کار ایالات متحده، تقریبا ۱۳۰۰ واحد از دست داد. این شرایط کمابیش برای تمامی شرکت های اصلی بورس آمریکا صدق کرده و روند بازار موجب نگرانی شدید فعالان اقتصادی شده است.

به گزارش سیناپرس، گزارش ها نشان می دهد شاخص داوجونز با 1276.37 واحد کاهش (3.94 درصد) به 31104.97 واحد رسیده  و شاخص S&P 500 با 177.72 واحد (4.32 درصد) به 3932.69 واحد رسید، در حالی که شاخص Nasdaq با افت 632.86 درصدی به 31.31 واحد (5.5 درصد) رسید.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که هر سه شاخص شدیدترین زیان یک روزه خود را از ژوئن ۲۰۲۰ به ثبت رساندند. اوایل روز سه ‌شنبه، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که قیمت‌ های مصرف‌ کننده در ماه اوت به میزان سالانه 8.3 درصد افزایش یافته است. تورم ماه قبل 8.5 درصد بود. 

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل