نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا ملکه الیزابت دوم در تابوت سربی دفن می شود؟

به گزارش سیناپرس، قطعا تا به امروز متوجه شده اید که ملکه الیزابت دوم درگذشته است. علاوه بر وجود تعدادی از سنت های عجیب و غریب مربوط به مرگ او، موضوعی که این روزها برجسته شده وزن تابوت اوست. این امر به این دلیل است که مانند پرنسس دایانا و شاهزاده فیلیپ، تابوت او با سرب پوشانده خواهد شد. در واقع این تابوت قبلاً با سرب پوشانده و ۳۰ سال است که برای او آماده شده است.

سنت قرار دادن اعضای خانواده سلطنتی در تابوت هایی که با سرب اندود شده اند به صدها سال قبل برمی گردد و هیچ ربطی به بازگشت هنری هشتم از دنیای مردگان ندارد.

برای قرن‌ها، پادشاهان، ملکه ‌ها، شاهزاده‌ ها و پرنسس ‌ها را در تابوت‌ های سربی قرار می ‌دادند تا بدن‌های آن ها بهتر حفظ شود. این سنت به زمانی برمی ‌گردد که روش ‌های مدرن نگهداری هنوز در دسترس نبود.به گزارش سیناپرس، بدیهی است که تجزیه شدن تمام اجساد را شامل می شود و تفاوتب بین پادشاهان یا دهقانان در این زمینه وجود ندارد، به این معنی که بدن ها به طرز یکسانی تجزیه شده و به پایان می رسند.

اما به گفته کارشناسان تاریخی، این نوع خاکسپاری از زمان ویلیام شکل گرفت. پس از مرگ او پسرش نتوانست خاکسپاری او را بر عهده گیرد و جسد او روی یک تخته سنگ در حال تجزیه باقی ماند. در نهایت، یک شوالیه جسد را ۱۱۲ کیلومتر به کان منتقل کرد تا دفن شود، زیرا جسد همچنان در حال تجزیه بود. این موضوع شرایط غیر عادی و بدی را برای روز دفن او رقم زد. 
پس از آن ماجرا، خانواده ‌های سلطنتی که در قرن ‌های بعد از دنیا می رفتند در تابوت های سربی نگهداری می شدند، به این معنی است که بدنشان تا یک سال بیشتر از آنچه در تابوت ‌های معمولی وجود دارد، حفظ شود و پایانی باوقارتر داشته باشند.

به گزارش سیناپرس، تابوت های سربی با دور نگه داشتن رطوبت از تابوت، تجزیه بدن را کند می کنند. سرب پوسیده نمی شود و بنابراین در برابر هوا مانند سدی مقاوم عمل کرده و از تجزیه جلوگیری می کند.

این نوع تابوت برای قرن ‌ها در اروپا فقط برای افراد ثروتمند و اشرافی قابل استفاده بود و حتی امروزه هم در بریتانیا هنوز از نظر قانونی برای هر جنازه‌ ای که قرار است در سطح زمین نگه داری شود، لازم است.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: iflscience

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل