نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیشگیری از زوال شناختی با مصرف روزانه مولتی ویتامین ها

به گزارش سیناپرس، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست، در مطالعه اخیر خود نشان داده اند، که مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند به حفظ سلامت شناختی و پیشگیری از زوال عقل، در افراد مسن کمک کند. به گفته محققان، چندین ریزمغذی و مواد معدنی به منظور حفظ عملکرد طبیعی بدن و مغز، مورد نیاز هستند و کمبود آن ها ممکن است خطر زوال شناختی و آلزایمر را در افراد مسن افزایش دهد.

محققان گفته اند: عصاره کاکائو سرشار از ترکیباتی به نام فلاوانول است و تحقیقات گذشته نشان داده اند که این ترکیبات ممکن است تأثیر مثبتی بر شناخت داشته باشند.

در مطالعه اخیر، محققان بررسی کردند: آیا مصرف روزانه عصاره کاکائو و یک مکمل مولتی ویتامین مینرال در مقابل دارونما باعث بهبود شناخت در افراد مسن می شود یا خیر. بیش از 2200 شرکت کننده حدودا 65 ساله یا مسن تر، برای این مطالعه، ثبت نام کرده و به مدت سه سال تحت نظر قرار گرفتند.

دانشمندان اظهار داشته اند:مطالعه ما نشان داده است که اگرچه عصاره کاکائو تاثیری بر روی شناخت نمی‌ گذارد، اما مکمل ‌های روزانه مولتی ‌ویتامین‌ مینرال، از نظر آماری به طرز قابل ‌توجهی منجر به بهبود شناختی در افراد مسن می ‌شوند.

محققان افزوده اند: یافته های اولیه ما، بسیار امیدوارکننده هستند، با این حال تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی تاثیر مولتی ویتامین ها بر مغز  و تجویز یا توصیه برای مصرف روزانه آن ها جهت جلوگیری از زوال شناختی، مورد نیاز است.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Alzheimer’s & Dementia: The Journal of the Alzheimer’s Association منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل