نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گسترش سریع آبله میمونی در هندوستان

به گزارش سیناپرس، مقامات بهداشتی هندوستان اعلام کردند؛ هفتمین مورد قطعی ابتلا به ویروس بسیار عفونی آبله میمونی در شهر دهلی نو تایید شده است. بر اساس این گزارش، تست یک زن ۲۴ ساله نیجریه ای الاصل روز گذشته مثبت شده است. با این مورد، تعداد کل موارد آبله میمونی در هند به ۱۲ نفر رسید. این زن مبتلا در حال حاضر در بیمارستان لوک نایاک دهلی تحت درمان است.

دکتر وینیت رهلان، افسر ویژه موارد آبله میمونی و متخصص پوست گفتگو با رسانه ‌ها اعلام کرد، این زن بیمار طی چهار ماه گذشته در هند زندگی می‌ کرده و با علائمی مانند تب، گلودرد و تاول به بیمارستان مراجعه کرده است. به این ترتیب احتمال ابتلای وی خارج از هندوستان به این ویروس وجود نداشته و این موضوع نشان دهنده چرخه گردش ویروس در داخل این کشور است.

به این ترتیب شاهد شیوع موج جدیدی از آبله میمونی در شرق و جنوب آسیا هستیم که نشان می دهد مقامات بهداشتی کشورهای مختلف باید به طور جدی تری نسبت به این بیماری همه گیر موضع گیری کرده و از تبدیل شدن آن به یک بیماری همگانی جلوگیری کنند.

به گزارش سیناپرس ویروس آبله میمونی از گروه ویروس های خانواده ویروس آبله است. این ویروس عضوی از خانواده ویروس های Orthopoxvirus و زیر شاخه  Poxviridae محسوب می شود. آبله میمونی یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و معمولاً از طریق تماس نزدیک با فرد یا حیوان آلوده یا اشیا آلوده به ویروس به انسان منتقل می شود.

پیش از این و در کشورهای غربی اکثریت افراد مبتلا به این بیماری را مردان هم جنس گرا تشکیل می دادند اما به نظر می رسد در آسیا شرایط متفاوت بوده و این بیماری در میان افراد عادی نیز مشاهده می شود.

مترجم: جاوید خیرخواه
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل