کاهش ۹۵ درصدی گردشگران روسیه در تابستان امسال

به گزارش سیناپرس، طی دهه گذشته گردشگران روسیه بخش بزرگی از سبد گردشگری جهانی را به خود اختصاص داده بودند و به نظر می رسد جنگ روسیه و اوکراین تاثیر بسیار مخربی بر صنعت گردشگری داشته است.

انجمن تورگردانان روسی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که جریان گردشگران از روسیه به اروپا در فصل تابستان ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بین ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش یافته است. بر اساس آمارهای موجود، گردشگرانی که هنوز تصمیم به گذراندن تعطیلات در کشورهای اتحادیه اروپا داشتند، با ترانسفر به آنجا پرواز کرده و سفرها را عمدتاً از طریق آژانس های مسافرتی سازماندهی کردند. 

بر این اساس اعلام شد یونان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه محبوب ترین مقاصد اروپایی در تابستان امسال بودند. یونان به دلیل قیمت های پایین تر و سیاست ویزای دوستانه خود، در صدر مقاصد گردشگری توریست های روسیه بوده و نکته جالب این است که بر اساس بیانیه فوق، امسال بیشتر گردشگران روسی تعطیلات خود را در اروپا از طریق آژانس های مسافرتی رزرو کردند. در حالی که قبل از همه گیری و پیش از جنگ روسیه و اوکراین، روس ها عمدتاً چنین سفرهایی را به تنهایی انجام می دادند. 

به گفته فعالان بازار، سفرهای تابستانی امسال عمدتا پر هزینه بود که این مساله به دلیل افزایش قیمت پروازها است. موضوع قابل تامل دیگر در گزارش انجمن تورگردانان روسیه، این است که امسال گردشگران می خواستند تمام هزینه های لازم را در کشور خود بپردازند، زیرا کارت های بانکی روسیه به دلیل تحریم های جاری در خارج از کشور کار نمی کنند.
در خاتمه گفتنی است خروج گردشگران روسیه از سبد گردشگری جهانی می تواند تاثیرات مخربی بر این صنعت به ویژه در قاره اروپا داشته باشد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا