عملیات بلو اوریجین ناکام ماند

به گزارش سیناپرس، شرکت فضایی بلو اوریجین روز گذشته یک ماموریت پرتاب ناموفق را تجربه کرد. این ماموریت بدون سرنشین حامل ۳۶ محموله از دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و دانشجویان در سراسر جهان بود و انتظار می ‌رفت که طی یک سری پروازهای زیرمداری، به زمین بازگردد.

باید توجه داشت که این بیست و سومین ماموریت موشک فوق بود که بیش از ۱۵۰ محموله تجاری از جمله ۱۸ محموله را در پرواز روز دوشنبه با بودجه ناسا حمل می کرد. پنجره پرتاب در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی باز شد، اما مجموعه ای از مشکلات، عملیات پرتاب را تا قبل از ساعت ۹ و ۳۰ صبح به تعویق انداختند. متاسفانه لحظاتی پس از پرتاب، این راکت دچار مشکل شده و عملیات را ناتمام باقی گذاشت.

اریکا واگنر، مدیر فروش محموله در شرکت بلو اوریجین در این رابطه گفت: به نظر می رسد که ما در پرواز امروز دچار یک ناهنجاری شده ایم. این نقص فنی پیش بینی نشده بود و ما هنوز هیچ اطلاعات و جزئیاتی در رابطه با با آن نداریم. البته خوشبختانه کپسول خدمه ما توانست با موفقیت فرار کند.

صفحه رسمی بلو اوریجین در توییتر نیز در رابطه با این موضوع گفت که سیستم فرار کپسول همانطور که طراحی شده بود عمل کرد. کارشناسان بلو اوریجین را به خاطر نحوه برخورد با این شرایط تحسین کرده و به این شرکت برای فرار موفقیت ‌آمیزش در حین پرواز تبریک گفتند.

به گزارش سیناپرس، اداره هوانوردی فدرال نیز در بیانیه ای ایمیلی تایید کرد که بر تحقیقات مربوط به حادثه اشتباه بلو اوریجین نظارت خواهد کرد. خوشبختانه کپسول به سلامت فرود آمده و تقویت کننده در منطقه خطر تعیین شده برخورد کرد. به همین دلیل هیچ جراحت یا خسارتی به اموال عمومی گزارش نشده است.

از سوی دیگر باید به این موضوع نیز اشاره کرد که این یک ماموریت فقط  شامل انتقال محموله بوده و هیچ انسانی در آن وجود نداشت.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: upi
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا