نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چگونه در فضای مجازی محتوای بهتری تولید کنیم؟

به گزارش سیناپرس، طی سال های اخیر تب فراگیر اینفولئنسر شدن و کسب درآمد از فضای مجازی، همه مردم جهان را با خود درگیر کرده است ولی سوال این است که آیا با داشتن یک موبایل، چراغ حلقه ای و میکروفون، می توان تولید محتوای موفق کرد؟

بررسی های انجام شده نشان می دهد از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر فکر می ‌کنند که برای تبدیل شدن به سوپراستار سازنده محتوا، همه چیز را در اختیار دارند.

نتایج یک نظرسنجی که از ۲ هزار بزرگسال آمریکایی انجام شد، نشان می ‌دهد که ۴۱ درصد به یکی از سریع‌ ترین صنایع در حال رشد این کشور یعنی تولید محتوا فکر کرده‌ا ند. در واقع، از هر ۱۰ نفر، سه نفر ادعا می‌کنند که قبلاً به این حوزه آلوده شده است.

به گزارش سیناپرس، بسیاری با انگیزه پول (۳۹٪)، به اشتراک گذاشتن علایق خود (۳۷٪) و رئیس خود بودن (۳۵٪) به فعالیت در دنیای مجازی می پردازند و  بسیاری معتقدند که تولید محتوا باید به عنوان یک شغل واقعی تلقی شده (۵۸٪) تولید محتوا باید به‌ اندازه سایر زمینه ‌های کاری جدی گرفته شود . اگرچه ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان همچنان تولید محتوا را به عنوان یک سرگرمی می ‌دانند.

تقریباً نیمی از حاضرین در نظرسنجی (۴۹ درصد) معتقدند که می توانند از تولید محتوا درآمد خوبی داشته باشند.

تفاوت بین سازندگان و اینفلوئنسرها چیست؟

این مطالعه نشان می دهد که ۴۲ درصد از آمریکایی ها به ایجاد حضور دیجیتالی خود برای تجارت فکر کرده اند.

تیفانی متلوب، رئیس جهانی مشارکت‌های انجمن سازندگان، YouTube Shorts، در این رابطه می ‌گوید: ما سازندگان را در ژانر ها، انواع محتوا و حوزه‌ های تمرکز می‌ بینیم که تولید محتوا را به‌ عنوان یک حرفه بررسی می ‌کنند، زیرا فرصت ایجاد یک کسب ‌و کار بر اساس علاقه، در اختیارشان است. 

به گزارش سیناپرس، در حالی که بسیاری بر این باورند که آنچه را که لازم است برای درگیر شدن بافضای کسب و کار آنلاین دارند،  هنوز اختلاف زیادی در مورد نحوه دیده شدن و تعریف صنعت و سازندگان وجود دارد. از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر به درستی معتقدند که «سازندگان محتوا» هر نوع محتوا را معمولاً دیجیتالی ایجاد می ‌کنند. در همین حال، ۲۹ درصد فکر می ‌کنند که صرفاً برای تولید محتوا باید ایده پردازی کرده و ۱۰ درصد معتقدند که فقط ساخت ویدیوهای جذاب کافی است.

به همین ترتیب، ۳۴ درصد معتقدند که «اینفلوئنسرها» به نمایندگی از برندها تبلیغ می کنند، ۳۰ درصد معتقدند که آنها به سادگی در رسانه های اجتماعی محبوب هستند و ۱۴ درصد فکر می کنند که آنها روند ساز هستند. از هر سه نفر دو نفر معتقدند که بین کارهایی که تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها به طور روزانه انجام می دهند تفاوت مشخصی وجود دارد که نشان دهنده ارتباط متفاوت مردم بین این دو عبارت است.

آیا ویدیوهای کوتاهتر بهتر هستند؟

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (57۵۷ می گویند که ویدیو های کوتاه برای آنها مناسب تر است و به آنها امکان می دهد با سازندگانی که دنبال می کنند تعامل داشته باشند. تقریباً به همین تعداد (۵۵٪) می گویند که اگر ابتدا ویدیوهای کوتاهتر سازنده را دیده باشند، تمایل بیشتری به تماشای محتوای طولانی تر از همان سازنده دارند.

به گزارش سیناپرس، از ۴۹ درصد آمریکایی‌هایی که یک سازنده محتوا را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، ۸۱ درصد به توصیه‌ هایی که از آنها می ‌آموزند، پایبند هستند.

تیفانی متلوب، در ادامه توضیحاتش می افزاید: این نتایج نشان می دهد که مردم محتوای کوتاه را لذت بخش و قابل ربط می دانند و اغلب از آن برای تکمیل محتوای طولانی تر خود استفاده می کنند.

محتوای کوتاه و با کیفیت بالا می‌تواند مخاطبان را به سمت ویدیوهای طولانی سوق دهد، اما مهمتر از همه، این محتوا به سازندگان کمک می‌کند تا به بینندگان جوان از تلفن همراه که اغلب به سمت قالب‌های ویدیویی کوتاه ‌تر کشیده می ‌شوند، دسترسی پیدا کنند.

مترجم: زهرا همراز
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل