کشف آشپزخانه ای از قرون وسطی در اروپا

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان در حین حفاری در محوطه تاریخی Nové Jičín، شهری در بخش شرقی کشور چک،  پایه‌ های سنگی یک ساختمان قدیمی را پیدا کردند که به دنبال آن بقایای یک کف چوبی زغالی شده وجود داشت. در ادامه کاوش، یک تنور آجری با یک اجاق برآمده و یک رنده آهنی که در اثر آتش تغییر شکل داده بود، شناسایی شد.

در این آشپزخانه باستانی همچنین ظروف آشپزی، یک قاشق چوبی و ظروف سرامیکی نشکن که هنوز در های آن رویشان قرار داشت، کشف شدند.

علاوه بر شواهد آشکار از عملکرد آشپزخانه، آثار قرون وسطایی دیگری نیز بر روی این کف چوبی پیدا شد، از جمله تعداد قابل توجهی حلقه ‌های شیشه ‌ای که احتمالاً بخشی از گردنبند یک زن بود، یک قفل فنری آویزان از در یا صندوق آویزان می شد و تعدادی چنگال و چاقو و سه حلقه فلزی.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد سکونتگاه قرون وسطایی در Nové Jičín در دست نیست، اما باستان شناسان معتقدند که این خانه احتمالاً در قرن پانزدهم، شاید در طول جنگ های داخلی، در اثر آتش سوزی ویران شده است.

فرانتیشک کولار، باستان شناس موسسه میراث ملی چک و از اعضای این تیم مطالعاتی، در رابطه با یافته هیا فوق الذکر می گوید: فرضیه ما این است که این خانه در جریان فتح شهر توسط مهاجمین در سال ۱۴۲۷، ویران شد. لازم به ذکر است چندین منبع تاریخی مستقل به محاصره و فتح شهر از جمله قتل عام برخی از شهروندان آن اشاره کرده اند.

بررسی های باستان شناسان نشان می دهد ممکن است ساکنان این خانه مجبور شده باشند به سرعت خانه را ترک کنند.
به گزارش سیناپرس، پاول استابراوا، باستان شناس حاضر در این مطالعه می گوید که این خانه احتمالاً متعلق به یک خانواده طبقه متوسط است. از آنجایی که خانه در نزدیکی دیوارهای شهر واقع شده بود، اساکنان آن نمی توانند به طبقه اشراف تعلق داشته باشند زیرا ثروتمندترین افراد شهر در خانه‌های اطراف میدان شهر زندگی می‌کردند.

به گزارش سیناپرس،این آثار در حال حاضر برای حفاظت بیشتر به آزمایشگاه فرستاده شده و پس از آن در موزه Nové Jičín به نمایش گذاشته می شود.

باستان شناسان امیدوارند که حفاری های برنامه ریزی شده بیشتر در اطراف نمای بیرونی خانه اطلاعات بیشتری در مورد این شهر قرون وسطایی و ساکنان آن نشان دهد.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: medievalists

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا