نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

باتری‌ هایی که فقط در یک لحظه شارژ می‌شوند

به گزارش سیناپرس اردبیل،باتری یکی از فناوری‌هایی است که ما به آن نیاز داریم. چیزهای دیگر اگر کار نمی کنند یا خراب می شوند، درواقع باتری آنها از کار می افتد. بنابراین برخی از ما به تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر فناوری‌های دیجیتال توجه داریم، که وقتی از کار می‌افتند،زندگی‌مان تقریباً متوقف می‌شود.

وقتی صحبت از باتری‌هایی می‌شود که انرژی وسایل نقلیه الکتریکی را تامین می‌کنند، جنبه جدی این موضوع وجود دارد. این واقعیت که شارژ آن‌ها معمولاً ساعت‌ها طول می‌کشد، مانع بزرگی برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهانی گازهای گلخانه‌ای است. به خاطر بشریت، زمان شارژ باید کاهش یابد. با این حال، با توجه به اصول اولیه علم باتری که نیم قرن پیش بود، چشم انداز بهبود چشمگیر به نظر ضعیف به نظر می رسد.

اکنون، فیزیک کوانتومی می تواند ما را نجات دهد. با استفاده از رفتار عجیب ذرات زیراتمی، یک باتری کوانتومی می تواند خود را بسیار سریعتر از هر دستگاه معمولی شارژ کند.

به عنوان یک امتیاز مفید، هرچه باتری کوانتومی بزرگتر باشد، عملکرد بهتری دارد. اگرچه این مفهوم در مراحل ابتدایی خود است، یک نمایش تجربی اخیر و برخی پیشرفت‌های نظری نشان می‌دهد که دنیایی از انرژی قابل حمل بدون وقفه چندان دور از ذهن نیست. باتری های مرده می توانند در یک لحظه زنده شوند.

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل