نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این روزها بیشتر مراقب کلیه های خود باشید

به گزارش سیناپرس، کم آبی بدن یک عامل خطرزای اصلی برای این عفونت های رایج و دردناک است که به عنوان UTI نیز شناخته می شود.

دکتر ماوده کارمل (Maude Carmel)، دانشیار اورولوژی در مرکز پزشکی UT Southwestern در دالاس، در رابطه با موضوع فوق گفت: این امکان وجود دارد که افراد مستعد به بیماری های کلیوی طول تابستان به دلیل دریافت ناکافی مایعات، به ویژه در امواج گرمایی تاریخی که ما تجربه کرده ایم، عفونت های ادراری بیشتری را تجربه کنند.

به گزارش سیناپرس، UTI نوعی مشکل شایع است که معمولا دارای سوزش یا درد همراه با ادرار، افزایش دفعات و نیاز به دفع و وجود خون در ادرار گزارش می شود. باید توجه داشت در حالی که ادرار دردناک لزوماً به معنای ابتلا به عفونت ادراری نیست، اما می‌تواند دلیل آن باشد. تشخیص این امر مستلزم کشت ادرار است. آزمایش ادرار یا تست دیپ استیک کافی نیست.

خوشبختانه در این فصل طبیعت دارویی موثر را در اختیار ما قرار داده و مطالعات نشان می دهد آب زغال اخته برای درمان عفونت ادراری بسیار مفید است. به طور کلی میوه های خانواده توت ها برای کاهش خطر عفونت کلیه بسیار موثر است.

توصیه می شود ،هرکسی که علائم UTI را تجربه می کند باید به پزشک مراجعه کرده و فردی که برای بیش از سه بار UTI مثبت داشته باشد ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص اورولوژی داشته باشد. پزشک متخصص می ‌تواند آزمایش ‌های اضافی را انجام داده و عوامل خطر فردی را برای محدود کردن علت ارزیابی کند.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان همچنین نکاتی را برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت ادراری ارائه می کنند که شامل موارد زیر است: علاوه بر نوشیدن حداقل دو لیتر مایعات در روز، حداقل هر سه ساعت یکبار و همچنین پس از روابط جنسی، ادرار کنید. اجتناب از یبوست نیز می تواند در پیشگیری از عفونت کلیه ها کمک کننده باشد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل