نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آزمایش بالینی داروی جدید آبله میمون

 به گزارش سیناپرس اردبیل، کارآزمایی دارویی بالینی فاز 3 جدید، تکوویریمات را که به نام TPOXX نیز شناخته می شود، در میان کودکان و بزرگسالان مبتلا به عفونت آبله میمون در ایالات متحده ارزیابی خواهد شد. محققان مؤسسه ملی بهداشت در حال ثبت نام 500 نفر در سراسر کشور برای شرکت در این مطالعه هستند.

 در حال حاضر، تکوویریمات یک داروی مورد تایید FDA است که برای درمان آبله استفاده می شود. محققان می گویند این دارو با جلوگیری از خروج ذرات ویروس از سلول های انسانی از انتشار ویروس در سراسر بدن جلوگیری می کند. TPOXX پروتئینی را هدف قرار می دهد که هم در ویروس واریولا که باعث آبله می شود و هم در ویروس آبله میمون وجود دارد.

در حال حاضر، پزشکان فقط می توانند از طریق فرآیند درخواست دسترسی گسترده یا «استفاده دلسوزانه» به منابع تکوویریمات برای بیماران مبتلا به آبله میمون دسترسی پیدا کنند.

 آنتونی فائوچی، مدیر NIAID در یک بیانیه رسانه ای می گوید: «آبله میمون می تواند یک عفونت بسیار دردناک باشد که هفته ها طول می کشد.  ما در حال حاضر فاقد داده‌های اثربخشی هستیم که به ما کمک کند بفهمیم این دارو چقدر می‌تواند علائم دردناک آبله میمون را کاهش دهد و از پیامدهای جدی جلوگیری کند.  این کارآزمایی بالینی برای پاسخ به این سؤالات مهم طراحی شده است.

در حالی که محققان داروی جدیدی را برای درمان موارد آبله میمون آزمایش می کنند، کارآزمایی بالینی دیگری نیز بررسی روش تحویل جدید برای واکسن آبله میمون را آغاز خواهد کرد – که کمبود آن وجود دارد.

 کارآزمایی امیدوار است تأیید کند که دادن دوز داخل پوستی (بین لایه‌های پوست) واکسن آبله میمون JYNNEOS به اندازه روش‌های تزریق فعلی مؤثر است. این به پزشکان اجازه می‌دهد تا کمتر از واکسن را در هر دوز استفاده کنند.

 در حال حاضر، متخصصان مراقبت های بهداشتی دو تزریق زیر جلدی (در بافت زیر پوست) را با فاصله 28 روز انجام می دهند. با این حال، FDA اخیراً واکسن های داخل پوستی را برای بزرگسالان مجاز کرده است. این واکسن ها یک پنجم دوز استاندارد را دارند که به پزشکان امکان می دهد افراد بیشتری را که به دنبال جلوگیری از ویروس هستند واکسینه کنند.

فائوچی در بیانیه‌ای می‌گوید: «برای توقف شیوع جهانی آبله میمون و کمک به محافظت از افرادی که در معرض خطر عفونت هستند، باید اطمینان حاصل کنیم که واکسن آبله میمون‌ها به اندازه کافی در اختیار داریم.» آزمایش NIAID از JYNNEOS اطلاعات مهمی در مورد ایمنی زایی، ایمنی و تحمل روش های دوز جایگزین ارائه می دهد که عرضه فعلی واکسن را گسترش می دهد.

 این کارآزمایی بیش از 200 بزرگسال را در هشت سایت تحقیقاتی ایالات متحده ثبت نام می کند و توسط موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (NIAID) حمایت می شود.

 

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل