نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از تمبر جیمزوب توسط ناسا

به گزارش سیناپرس، تصویر روی تمبر ، نشان دهنده یک نقش هنرمندانه از تلسکوپ جیمزوب است. آنتون هاجار، نایب رئیس هیئت مدیره خدمات پستی ایالات متحده، در این رابطه گفت: تلسکوپ فضایی جیمز وب در حدود یک میلیون مایل دورتر از سیاره ما به دور خورشید می چرخد. اکنون با انتشار این تمبر جدید ، جیمز وب در سیستم پست ایالات متحده سفر خواهد کرد.

این تلسکوپ ۱۰ میلیارد دلاری از ۱۸ آینه شش ضلعی که ۲۱ فوت عرض دارند تشکیل شده است. این تصویر که یکی از اولین تصاویری بود که در ۱۲ ژوئیه از تلسکوپ فضایی جیمز وب به زمین فرستاده شد، لبه یک منطقه جوان ستاره ‌ساز به نام NGC 3324 را در سحابی کارینا نشان می‌ دهد. 

دید مادون قرمز این تلسکوپ می تواند سیزده و نیم میلیارد سال به گذشته کیهان نگاه کرده و با دیدن نور اولین ستارگان و کهکشان ها که پس از انفجار بزرگ شکل گرفتند. بر خلاف تلسکوپ هابل که به دور زمین می چرخد، وب در مکان خاصی در فضا به نام نقطه لاگرانژ، نزدیک به ۱ میلیون مایل از زمین شناور است.

این تلسکوپ که برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ به عنوان جانشین هابل طراحی شد، یک سرمایه گذاری مشترک توسط ناسا، آژانس فضایی کانادا و آژانس فضایی اروپا است. نورثروپ گرومن ساخت این تجهیزات غول پیکر را در سال 2004 در کالیفرنیا آغاز کرد.

به گزارش سیناپرس، باب کابانا، معاون ناسا، روز پنجشنبه در بیانیه‌ ای گفت که مایل است تمبر های جدید همان هیجانی را که تصاویر وب ایجاد می کند، برانگیزد. ما می خواهیم وقتی کسی که از این تمبرها استفاده می ‌کند، احساس کند به این تلسکوپ نگاه می ‌کند. وب، پتانسیل باورنکردنی برای آشکار کردن اکتشافات جدید و غیرمنتظره‌ ای دارد که به ما کمک می‌ کنند منشاء جهان و جایگاه خود را در آن درک کنیم.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: upi
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل