نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گندم اوکراین به جای کشورهای فقیر، به اروپا رفت

به گزارش سیناپرس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق گفت: تقریباً تمام غلات تحویلی از اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا رفته است، نه کشورها فقیر! متاسفانه  تنها دو کشتی از ۸۷ کشتی غلات صادر شده اوکراین به کشورهای فقیر رسیده است.

ولادیمیر پوتین در ادامه توضیحات خود گفت: به استثنای ترکیه به عنوان کشور میانجی، تقریباً تمام غلات عرضه شده از اوکراین نه به کشورهای در حال توسعه و فقیر، بلکه به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است.

در این میان تنها دو کشتی تحت برنامه جهانی غذای سازمان ملل بارگیری شدند که به طور ویژه به کشورهای نیازمند کمک می کند. باید توجه داشته باشم: از ۸۷ کشتی فقط دو فروند آنها ۶۰ هزار تن غذا از ۲ میلیون تن حمل کردند که به معنای تنها ۳ درصد گندم تولید و صادر شده اوکراین است. 

به گزارش سیناپرس، رئیس جمهور روسیه معتقد است که حجم مواد غذایی که قرار است از اوکراین به کشورهای در حال توسعه عرضه شود، باید در زمان منعقد شدن قرارداد غلات تعریف می شد.

وی با اشاره به این که کشورهای اروپایی اجازه ندادند غلات مورد نیاز کشورهای فقیر تامین شود، افزود:‌ قرارداد صادرات غلات به بهانه تضمین منافع کشورهای فقیر منعقد شد اما گندم اوکراین سر از کشورهای ثروتمند اروپایی درآورد.

گفتنی است هفتمین مجمع اقتصادی شرق که توسط بنیاد Roscongress سازماندهی شده است از ۵ سپتامبر تا ۸ سپتامبر در ولادی وستوک برگزار می شود. 

ترجمه: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل