نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اغلب تومورهای غدد فوق کلیوی، غیرفعال هستند

به گزارش سیناپرس، یک مطالعه مقطعی بر روی بیش از 25 هزار بزرگسال نشان داد که با افزایش غربالگری، شیوع تومورهای آدرنال در یک جامعه تصادفی 1.4٪ بود. شیوع این تومورها، در بزرگسالان 18 تا 25 سال 0.2% و در بزرگسالان بالای 65 سال، 3.2% بود. با این حال، تقریباً 70 درصد از تومورهای شناسایی شده فاقد عملکرد بودند، به این معنی که صرف نظر از سن شرکت‌ کننده، هورمون ‌های اضافی تولید نمی‌ کردند.

با بهبود تکنیک ‌های غربالگری و رایج ‌تر شدن آن، میزان تشخیص آدرنال انسدادالوم، یا ندولی که تصادفاً پیدا شده و علائم بالینی ایجاد نمی‌ کند، افزایش یافته است. با این حال، بیشتر مطالعات منتشر شده، شامل بررسی های گذشته نگر بر اساس تشخیص رادیوگرافی در یک سیستم پرونده پزشکی است که ممکن است شیوع تومورها را کمتر یا بیش از حد تخمین بزند.

محققان دانشگاه پزشکی چونگ کینگ، یک مطالعه مقطعی را روی ۲۵۳۵۶ شرکت ‌کننده که ارزیابی‌ های سلامت سالانه را بین نوامبر ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱ دریافت کرده بودند، انجام دادند. به گزارش سیناپرس، نویسندگان گزارش کرده اند که از بین تمام شرکت‌ کنندگان، ۳۵۱ نفر، مبتلا به تومورهای آدرنال تشخیص داده شدند. از این تعداد، 337 شرکت کننده با آدنوم قشر آدرنال و 14 نفر با ندول خوش خیم دیگری تشخیص داده شدند. از این تعداد، هیچ یک دارای توده بدخیم نبودند.

محققان همچنین گزارش داده اند که از میان 212 شرکت کننده که آزمایشات غدد درون ریز را تکمیل کرده بودند، 69.3٪ با آدنوم غیرفعال، 18.9٪ با کورتیزول اتونومیک و 11.8٪ با آلدوسترونیسم اولیه تشخیص داده شدند. هیچ شرکت کننده ای، مبتلا به فئوکروموسیتوم شناسایی نشد.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در Annals of Internal Medicine منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل