نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از واکسن کرونای استنشاقی هند

به گزارش سیناپرس، شرکت داروسازی بهارات بایوتک (Bharat Biotech) روز گذشته از واکسن جدید استنشاقی خود بر علیه کرونا رونمایی کرد که برای استفاده محدود در افراد ۱۸ سال و بالاتر مورد تایید قرار گرفت. این واکسن داخل بینی جهت ایمن سازی اولیه در برابر  کرونا برای استفاده محدود در شرایط اضطراری استفاده می شود.

شایان ذکر است، پس از تکمیل فاز سوم و آزمایش دوز تقویت کننده برای این واکسن، شرکت سازنده آن که در حیدرآباد مستقر است اطلاع داد که دو کارآزمایی جداگانه برای واکسن داخل بینی خود انجام داده است.

این واکسن جدید بر اساس ناقل آدنوویروس جدید، BBV154 ، یک پاسخ ایمنی گسترده را تحریک می کند که IgG، IgA مخاطی و پاسخ های سلول T را خنثی کرده و مهمتر از همه، برای جلوگیری از عفونت و انتقال ویروس کرونا موثر است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، دوز واکسن از طریق بینی تزریق می شود، نه از طریق دهان یا بازو. قابل ذکر است که  در فاز یک آزمایشی واکسن فوق، ۴۰۰ نفر به عنوان داوطلب حضور داشته و در فاز دوم، این واکسن روی ۶۵۰ نفر استفاده شد.

به گزارش سیناپرس، کریشنا الا (Krishna Ella) رئیس و مدیر عامل شرکت دارویی بهارات بایوتک در این رابطه گفت که واکسن های تزریقی قادر به ایجاد مصونیت کامل نیستند و به همین دلیل افرادی که با واکسن ‌های تزریقی واکسینه شده ‌اند، ممکن است همچنان به ویروس کرونا مبتلا شده و تست پی سی آر آن ها مثبت شود، در حالی که واکسن اسپری بینی از کل بدن محافظت کرده و یک پاسخ ایمنی گسترده را تحریک می کند.

به گفته شرکت سازنده این واکسن، مهمترین مزایای آن عبارتند از: 

•    این واکسن هم خطر عفونت و هم انتقال کووید ۱۹ را مسدود می کند
•    غیر تهاجمی و بدون سوزن است
•    استفاده از آن آسان بوده و به کارکنان مراقبت های بهداشتی آموزش دیده نیاز ندارد
•    انطباق بالا داشته و مناسب کودکان و بزرگسالان است
واکسن داخل بینی چگونه کار می کند؟

به گزارش سیناپرس، از آنجایی که ویروس کرونا به طور معمول از طریق بینی وارد بدن شما می شود، واکسن اسپری شده داخل بینی سعی می کند پروتئین هایی را در خون فرد و در ساختار بینی وی بسازد که در نهایت به بدن در مبارزه با ویروس کمک می کند. طبق گزارش ها، حدود دو هفته طول می کشد تا این واکسن شروع به عمل کند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: republicworld
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل