متن مصوبه سند ازدواج دانشگاهیان که در جلسه ۸۴۸ روز 26 آبان 1400 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، به شرح ذیل است:
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
وزارت کشور
وزارت ورزش و جوانان
دانشگاه آزاد اسلامی
سازمان برنامه و بودجه
بانک مرکزی
سازمان صداوسیما
سازمان بسیج مستضعفین
کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
سازمان اوقاف و امور خیریه
مدیریت حوزههای علمیه
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه
بنیاد مستضعفان
شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده
شهرداری تهران
آستان قدس رضوی
وزارت راه و شهرسازی
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
در اجرای راهبرد ۱۶ نظام فرهنگی – تربیتی سند اسلامی شدن دانشگاهها (مصوب جلسه ۷۳۵ مورخ ۱۳۹۲/۴/۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، «سند ترویج و تسهیل ازدواج دانشگاهیان» که در جلسه ۸۴۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، جهت اجرا به شرح ذیل ابلاغ می شود:
مقدمه:
خانواده به عنوان اولین و مهمترین کانونی که فرد در آن قرار میگیرد دارای اهمیت شایان توجهی است. اولین تأثیرات محیطی که فرد دریافت میکند از محیط خانواده است؛ حتی تأثیرپذیری فرد از سایر محیطها نشأت گرفته از محیط خانواده میباشد. خانواده پایه گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان است و در تعیین سبک و خط مشی زندگی آینده، اخلاق، سلامت و عملکرد فرد در آینده نقش عمدهای ایفا میکند.
ازدواج؛ هستهی اول ایجاد خانواده است که نزد ملل و فرهنگهای مختلف با آداب و رسوم گوناگون به عنوان سنگ بنا و سازوکار تشکیل خانواده به رسمیت شناخته شده است. ازدواج از نظر اسلام پیمانی مقدس است، پیمانی که برقراری آن براساس آداب و رسوم، تشریفات و قوانین خاصی است. کارویژهی ازدواج در خلق و ایجاد خانوادهی پایدار زمانی محقق میشود که به صورت آگاهانه و به هنگام انجام شود. در تحقق این آرمان، نهادها و سازمانهای مختلف جامعه میبایست نقش خود را ایفا کنند.
دانشگاه همراه با مسئولیت اجتماعی خود در ارائه راهکار و راهحلهای علمی به منظور شناخت و حل مسائل جامعه، در قبال اعضاء و ساخت درونی خود نیز مسؤلیت دارد. مهمترین کنشگران در نهاد دانشگاه، اساتید و دانشجویان میباشند. دانشگاه نهاد اجتماعی است که در برگیرنده بخشی از اعضای جامعه بوده که در سن جوانی قرار دارند؛ لذا اصلیترین مسؤلیت در تحقق ازدواج پایدار و آگاهانه، متوجه دانشگاه میتواند باشد.
قوانین مصوب موجود و ابلاغ شده به نهادها و دستگاههای حکومتی، غالباً در شکلی کامل، راهبردی و تأثیرگذار طراحی شدهاند، با این همه آنچه باعث شده تا این قواعد و قوانین بازدهی کافی را نداشته باشد عدم هماهنگی و همراهی دستگاههای مربوطه با یکدیگر برای حصول به نتیجهای مطلوب است؛ البته این گفته به این معنا نیست که قوانین ازدواج و خانواده بی نیاز از بازنگری و تقویتاند؛ بلکه منظور این است که با همین قوانین مصوب میتوان دستیابی به افقهای روشنتری را انتظار کشید. در هر صورت شکی نیست که با اجرایی شدن قوانین و مقررات و تقویت و اصلاح برخی از آنها، میتوانیم شاهد جهشی روشن در زمینه ترویج ازدواج جوانان؛ به ویژه دانشجویان باشیم. تردیدی نیست که اگر سازمانها و نهادها در اجرای وظایف محول شده مصمم باشند ضمن ایجاد هماهنگی بین نهادهای کشور میتوان در زمینه گسترش ازدواج دانشگاهیان گامهای مؤثرتری برداشت.
بر این اساس با اتکا بر اسناد بالادستی و تأکید بر اجرای قوانین و مقررات مصوب، ازدواج جوانان، ضروری است راهکارهای عملیاتی در راستای ترویج، تسهیل و تحکیم امر ازدواج دانشگاهیان فراهم گردد. که در این رابطه و در اجرای راهبرد ۱۶ نظام فرهنگی – تربیتی سند اسلامی شدن دانشگاهها، مصوب ۱۳۹۲/۴/۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، ذیل اقدامات ( ۱۶-۲ الی ۷-۱۶) با تشکیل «ستاد ازدواج دانشگاهیان»، اقدام عملیاتی، اثرگذار و جریانساز در این خصوص، صورت میگیرد.
ماده ۱ـ مبانی قانونی و اسناد بالادستی:
۱-۱- مفاد و احکام مندرج در اصول دهم، بیستم و بیست و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی
۱-۲- سیاستهای کلی خانواده و سیاستهای کلی جمعیت، ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای تقویت طرح ازدواج دانشجویی و فرزندآوری و فراگیرسازی فرهنگ وساطت امر خیر
۱-۳- اهداف مندرج در سند اسلامی شدن دانشگاهها، از جمله: راهبرد ۱۶ نظام فرهنگی – تربیتی سند اسلامی شدن دانشگاهها
۱-۴- مصوبات مجلس شورای اسلامی از جمله قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب سال ۱۳۸۴، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ و سایر قوانین ذیربط
۱-۵- سیاستها و اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله راهبرد کلان ۳ و ۴ نقشه مهندسی فرهنگی کشور
۱-۶- فصل هفتم بیانیه گام دوم، ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
ماده ۲ـ اصول:
۲-۱- خانواده سنگ بنای نظام اجتماعی است که تحکیم و تعالی آن تأثیر بیبدیل در سلامت جامعه دارد. ارتباط اخلاقی و سالم بین دو جنس مرد و زن در چارچوب خانواده شکل میگیرد و خانواده در رفع نیازهای واقعی معنوی، جسمی و روانی انسان نقش اساسی دارد.
۲-۲- سبک و شیوه ازدواج، به عنوان مقدمه لازم برای تشکیل خانواده، در نظام و سازمان خانواده نقش تعیین کننده دارد. لازمه شکل گیری خانواده پایدار، ازدواج به هنگام، ساده و آگاهانه است.
۲-۳- جمعیت و جوانی آن، در رشد و بالندگی و اقتدار هرکشوری یکی از اصلیترین مؤلفهها شمرده میشود که تنها با توجه جدی به مسأله ازدواج پایدار و فرزندآوری و تحکیم و تربیت روزآمد محقق میشود.
۲-۴- اثرگذاری بیبدیل دانشگاهها در فرهنگ و تمدن هر کشوری، توجه به مسأله خانواده و جمعیت فرهیختگان دانشگاهی در عالیترین سطوح سیاستگذاریهای کلان را میطلبد.
ماده۳ـ اهداف
۳-۱- ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج آگاهانه و پایدار در میان دانشجویان، اساتید و کارکنان با مشارکت نهادهای ذیربط از طریق وضع سیاستها، راهبردها و اقدامات اجرایی و ضوابط و مقررات تشویقی و حمایتی
۳-۲- تبیین موازین دینی و اخلاقیِ ارتباط مشروع جهت رفع نیازهای معقول و واقعی دانشجویان، اساتید وکارکنان، فرهنگسازی از طریق اهتمام بر اصل خانواده محوری و ترویج و تسهیل ازدواج دانشجویی
۳-۳- تأمین امکانات و منابع مالی و سرمایهای مورد نیاز برای ازدواج دانشجویی، اساتید و کارکنان از طریق شناسایی، هماهنگی و همکاری نهادها، اشخاص و دستگاههای اجرایی
۳-۴- افزایش مسئولیتپذیری اجتماعی دانشجویان
ماده ۴ـ راهبردها:
۴-۱- اصلاح رشد جمعیت در جامعه دانشگاهی
۴-۲- ایجاد بسترهای تشکیل و تحکیم خانواده دانشگاهیان
۴-۳- ارتقاء فضائل اخلاقی و پیشگیری از زمینههای مفاسد اخلاقی و طلاق در جامعه دانشگاهی
۴-۴- فرآیندسازی موضوع ازدواج قبل از ازدواج، حداقل تا سه سال بعد از ازدواج در قالب ترویج، آموزش، تسهیل، مشاوره و هدایت
ماده ۵ ـ ساختار ستاد ازدواج دانشگاهیان:
ستاد ازدواج دانشگاهیان دارای دو رکن سیاستگذاری و اجرایی میباشد. ترکیب ستاد مرکزی، به شرح زیر است:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (رئیس ستاد)
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یا معاون ذیربط
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا معاون ذیربط
وزیر کشور یا معاون ذیربط
وزیر ورزش و جوانان یا معاون ذیربط
رئیس سازمان صدا و سیما یا نماینده تامالاختیار
رئیس بانک مرکزی یا نماینده تامالاختیار
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین یا نماینده تامالاختیار
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر
دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی
نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یا نماینده تام الاختیار
مدیران حوزههای علمیه برادران و خواهران یا نماینده تام الاختیار
رئیس بنیاد مستضعفان یا نماینده تامالاختیار
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) یا نماینده تام الاختیار
وزیر راه و شهرسازی یا نماینده تام الاختیار
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یا معاون ذیربط
معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده
شهردار تهران یا معاون ذیربط
معاون فرهنگی آستان قدس رضوی
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (دبیر ستاد)
دو نفر از اشخاص حقیقی صاحب نظر در زمینه ازدواج و خانواده به پیشنهاد دبیر ستاد و تأیید اعضا
دو نفر از رؤسای دانشگاهها
دبیر ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
تبصره۱: ستاد میتواند حسب مورد از سایر دستگاهها یا اشخاص بنا بر ضرورت دعوت نماید.
تبصره۲: دبیرخانه ستاد مرکزی بدون توسعه ساختاری در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها تشکیل میشود.
تبصره۳: جلسات ستاد مرکزی ازدواج دانشگاهیان با حضور نصف به اضافه یک اعضا رسمیت مییابد. روانی و اعتبار مصوبات ستاد نیز منوط به کسب اکثریت آراء اعضای حاضر در جلسه است.
تبصره۴: حکم رییس ستاد توسط رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر میشود.
تبصره۵: احکام اعضاء ستاد و رؤسای ستادهای استانی توسط رییس ستاد ملی صادر میشود.
تبصره۶: جلسات سالانه ستاد با حضور اعضاء اصلی تشکیل میشود.
ماده ۶ ـ وظایف ستاد مرکزی ازدواج دانشگاهیان:
برنامهریزی به منظور تحقق سیاستهای ذیربط و دستورات و منویات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و اسناد و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع خانواده و ازدواج دانشگاهیان
تصویب دستورالعملهای لازم به منظور تحقق اهداف و راهبردها و ابلاغ به ستادهای استانی ازدواج دانشگاهیان و واحدهای تابعه ذیربط جهت اقدام
تعیین نظام مسائل و نیازهای قبل، حین و بعد از ازدواج دانشگاهیان و برنامهریزی به منظور ساماندهی آنها با مشارکت اعضا
برنامهریزی، سازماندهی و هماهنگی فعالیتهای دستگاهها در خصوص ازدواج دانشگاهیان
راهاندازی ستادهای استانی ازدواج دانشگاهیان در همهی استانهای کشور
نظارت و ارزیابی مستمر بر میزان تحقق اهداف، سیاستها و برنامههای اجرایی در دستگاهها و سازمانهای مرتبط در حوزه ازدواج دانشگاهیان و ارائه گزارش دورهای به شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مراجع ذیصلاح در حیطه ازدواج دانشگاهیان
نظارت بر فعالیت ستادهای استانی ازدواج دانشگاهیان از طریق دریافت گزارشهای دورهای و اجرای بازرسیهای دورهای
بهرهمندی از منابع مالی، سرمایهای، تسهیلاتی و منابع حاصل از قانون «تسهیل ازدواج جوانان» و «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و سایر قوانین ذیربط و کمکهای اشخاص حقیقی و حقوقی
سایر وظایف محوله بر اساس مصوبات ستاد با ارجاع رئیس ستاد
ماده ۷ـ ماموریت ها، تقسیم کار و نگاشت نهادی:
۱- نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
۱. بکارگیری توان، تجربه وظرفیتهای درون دانشگاهی و ایجاد جریان سازنده و همسوسازی ظرفیتهای خارج از دانشگاهها در راستای ازدواج دانشگاهیان
۲. ایجاد بسترهای ترویجی، آموزشی، انگیزشی، تسهیلگری با بکارگیری اساتید و تهیه متون مناسب برای دروس مرتبط و اصلاح جریان فرهنگی در جهت ازدواج آسان، آگاهانه، پایدار و متعهدانه
۳. انعقاد موافقتنامه با مراکز مرتبط، در راستای تسهیلگری و مشارکت در امر ازدواج دانشگاهیان با توجه به ظرفیتهای هر کدام از مراکز
۴. سایر اقدامات ذیربط در حیطه وظایف محوله
۲- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی
ارائه خدمات آموزشی، رفاهی و حمایتی مناسب در راستای تقویت امر ازدواج و خانواده دانشگاهیان
اولویتدهی در بکارگیری فارغ التحصیلان متأهل دانشجویی در مراکز آموزشی پژوهشی و پروژهها
خدمات مشاورهای برای دانشجویان (اعم از مهارتی، کارآفرینی،…) و هدایت نسلی
خدمات درمانی ویژه (ناباروری، زایمان و…) برای زوجین دانشگاهی و توسعه بیمه پایه و تکمیلی
۳- وزارت کشور
۱. رصد و پیمایشهای علمی مرتبط با ازدواج و خانواده و طلاق دانشجویان و اساتید و ارائه خدمات آماری مربوطه
۲. حمایت از مراکز حامی ازدواج دانشگاهیان و تسهیل سازی مجامع خیرین ذیربط
۳. اختصاص منابع و اعتبارات لازم در جهت افزایش ازدواج و کاهش طلاق در مجموعههای دانشگاهی از طریق شورای برنامهریزی استانها و شورای اجتماعی کشور
۴- سازمان برنامه و بودجه
معاضدت و همکاری و ارائه مشاوره و راهنماییهای لازم به منظور بهرهمندی ستاد از منابع مالی و سرمایهای و تسهیلاتی مطابق ضوابط و مقررات در قانون بودجههای سنواتی و سایر قوانین و مقررات ذیربط
۵- بانک مرکزی
حمایت و هدایت تسهیلات بانکی و اعتبارات بانکی قرض الحسنه از طرحها و برنامههای مرتبط با ازدواج دانشگاهیان از طریق بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری
۶- وزارت ورزش و جوانان
۱. ارائه خدمات و تسهیلات ویژه رفاهی، مشاوره و حمایت از مراکز مشاوره ازدواج و امر وساطت با همکاری سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور
۲. ارائه خدمات و تسهیلات و امکانات لازم اعم از سخت افزاری و نرم افزاری برای زوجین
۳. نظارت و حمایت از مجامع، صحنها و سامانه های مرتبط با ازدواج و خانواده
۴. مساعدت در برخورداری ستاد از ظرفیتهای قانونی و مقرراتی وزارت ورزش و جوانان
۷- سازمان صداوسیما
۱. حمایت از طرحها و برنامههای مرتبط با خانواده و ازدواج دانشگاهیان
۲. تولید محصولات رسانهای مرتبط (اعم از فیلم، سریال، مستند و …) برای ترویج ازدواج دانشجویی و ترغیب و مشارکت در برگزاری جشنوارههای ملی ازدواج دانشجویی
۳. جریانسازی و انعکاس جریانات مرتبط با ازدواج دانشجویی و تحکیم و تعالی خانواده دانشگاهیان
۴. تبلیغ و ترویج مرتبط برای زوجین
۸- سازمان بسیج مستضعفین
بکارگیری تمام ظرفیتهای بسیج در دانشگاهها در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و مشارکت در طرحهای مرتبط
۹- کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
همکاری در تصویب قوانین و یا اصلاح برخی قوانین در راستای تسهیل ازدواج دانشگاهیان و تحکیم خانواده
همکاری در تقویت بودجه مناسب برای طرحهای مرتبط با ازدواج دانشگاهیان در فرآیند تصویب قانون بودجه سالانه کل کشور
۱۰- شورای عالی انقلاب فرهنگی
سیاستگذاری در امر خانواده و ازدواج دانشگاهیان، تجمیع و بکارگیری ظرفیتهای شورا و نهادهای ذیربط در راستای گسترش فرهنگ ازدواج دانشگاهیان
اعمال نظارت دقیق بر مطالبهگری اجرای قوانین و مقررات مرتبط با ازدواج توسط نهادها و دستگاههای ذیربط
۱۱- سازمان اوقاف و امور خیریه
ترویج فرهنگ وقف در جهت تأمین مسکن و جهیزیه دانشجویان
طراحی برنامههای وقف فرهنگی در جهت بسط فرهنگ ازدواج دانشجویی و بهره گیری از امکانات موقوفهها در راستای ازدواج دانشگاهیان در چارچوب قوانین و مقررات و حدود موضوع موقوفات و امور خیریه
مشارکت فعال در طرحها و برنامههای ازدواج دانشگاهیان
مشارکت در تأمین نیازهای زوجین کم بضاعت
۱۲- حوزههای علمیه (برادران و خواهران)
ترویج فرهنگ ازدواج و تحکیم و تعالی خانواده از طریق مشاوره و راهنمایی
توسعه سبک زندگی اسلامی و ایرانی
تعامل نظاممند حوزه و دانشگاه در احیای ازدواج و تحکیم خانواده
۱۳- معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه
برنامهریزی ویژه در راستای کاهش طلاق در ازدواجهای دانشجویی، بسط الگوی فرآیند ازدواج دانشگاهیان بصورت ملی در جهت کاهش طلاق وهمکاری و مشارکت در طرحها و برنامههای ازدواج دانشگاهیان
۱۴- بنیاد مستضعفان
مشارکت فعال در اجرای طرحها و برنامههای تسهیل و ازدواج دانشگاهیان از قبیل مسکن، جهیزیه، خوابگاه و…
۱۵- شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده
سیاستگذاری و برنامهریزی در جهت آموزش دختران در راستای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی
آموزش خانوادهها در جهت تسهیل و تحکیم ازدواج دانشگاهیان و افزایش جمعیت و کاهش سن باروری در زوجین دانشگاهی
۱۶- شهرداری تهران
همکاری و مشارکت در برنامههای ازدواج دانشگاهیان، ارائه خدمات حمایتی و ترویج فرهنگ ازدواج دانشگاهیان و الگوسازی و ارائه امکانات، خدمات و تسهیلات لازم
۱۷- آستان قدس رضوی
مشارکت در برگزاری مراسمات ازدواج دانشگاهیان، انجام حمایتهای فرهنگی و آموزشی از برنامههای ازدواج دانشگاهیان از طریق بهرهگیری از امکانات مادی و معنوی آستان با همراهی و هماهنگی دیگر آستانهای مقدسه
۱۸- وزارت راه و شهرسازی
طرح و اعمال حمایت مسکن ملی دانشگاهیان از طریق ظرفیتهای بنیاد
حمایت از مراکز آموزشی، پژوهشی از طریق ایجاد خوابگاههای متناسب متأهلی
تبصره: اهم وظایف مندرج در این ماده، نافی وظایف تکلیفی و اجرایی و تعهدات ناشی از تصمیمات مشترک ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان نخواهد بود.
ماده ۸ـ اعضای ستاد استانی(ستاد اجرایی) ازدواج دانشگاهیان:
نماینده ولی فقیه در استان (رئیس ستاد)
استاندار (نایب رئیس ستاد)
رئیس استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان (دبیر ستاد)
مدیر کل ورزش و جوانان استان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان
شهردار مرکز استان
رئیس دانشگاه معین استان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان
مدیر حوزههای علمیه استان
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان
مدیر کل صدا و سیمای استان
دو نماینده از خیرین و فعالین امر ازدواج با پیشنهاد دبیر ستاد
تبصره۱: ستاد استانی میتواند حسب مورد از سایر دانشگاهها یا اشخاص بنا بر ضرورت دعوت نماید.
تبصره۲: دبیرخانه ستاد استانی ازدواج دانشگاهیان در دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها تشکیل میشود.
تبصره۳: جلسات ستاد استانی ازدواج دانشگاهیان با حضور نصف به اضافه یک اعضا رسمیت مییابد. اعتبار مصوبات ستاد نیز منوط به کسب اکثریت آراء اعضای حاضر است.
تبصره۴: با توجه به شرایط خاص استان تهران، اعضای ستاد استان تهران به شرح زیر میباشند:
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه (رییس ستاد)
استاندار (نایب رئیس ستاد)
رئیس استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان (دبیر ستاد)
معاون برنامهریزی استانداری
مدیر کل ورزش و جوانان استان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان
شهردار تهران
رئیس دانشگاه تهران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان
رییس دانشگاه صنعتی شریف
رییس دانشگاه فرهنگیان استان تهران
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) تهران
مدیر کل صدا و سیمای استان
دو نماینده از خیرین و فعالین امر ازدواج با پیشنهاد دبیر ستاد
مدیر حوزههای علمیه استان تهران
ماده ۹ـ وظایف ستاد استانی:
اجرای مصوبات، سیاستها و برنامههای ابلاغی از طرف ستاد مرکزی ازدواج دانشگاهیان
تهیه گزارشهای دورهای و ارائه به ستاد مرکزی ازدواج دانشگاهیان به منظور ارزیابی میزان پیشرفت اهداف و سیاستهای ابلاغی
به کارگیری تمام ظرفیتهای دانشگاهی و استانی از طریق جلب همکاری دستگاهها و اشخاص در بخش دولتی و خصوصی، همچنین جلب مشارکت خیرین در راستای تحقق اهداف
اجرای فرآیند ارزیابی ازدواج دانشگاهیان در استان و ارائه پیشنهاد و راهکار به ستاد مرکزی ازدواج دانشگاهیان به منظور بهبود عملکرد ساختاری و فرآیندی
ماده ۱۰- این سند مشتمل بر ۱۰ ماده و ۱۱ تبصره در جلسه ۸۴۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.
سیدابراهیم رئیسی
رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی