نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قیمت واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها

 حسین شمالی درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوانزا با توجه به در پیش بودن فصل سرما، اظهار کرد: به طور معمول مصرف سالانه کشور بین دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن درنظر گرفته می‌شود، امسال نیز از ۲.۵ میلیون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن خارجی و وارداتی است و حدود یک میلیون واکسن آنفلوانزا از محل تولید داخلی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزای تولید داخلی تأمین شده و از روز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ در داروخانه‌ها توزیع شده است، افزود: فعلاً ۵۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای تولید داخلی به ما تحویل داده شده و در داروخانه‌ها توزیع شده است؛ درعین‌حال قرار است ۳۰۰ هزار واکسن تولید داخلی نیز به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل داده شود و ۲۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای تولید داخلی دیگر هم قرار است در آینده به سازمان غذا و دارو جهت توزیع در داروخانه‌ها تحویل دهند. بنابراین مجموعاً یک میلیون دز واکسن آنفلوانزا از محل تولید داخلی تأمین می‌شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، درباره قیمت واکسن آنفلوانزای تولید داخلی برای مصرف‌کنندگان گفت: قیمت پخش واکسن آنفلوانزای تولید داخلی حدود ۲۱۰ هزار تومان و قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده، ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل