نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برای درمان چه بیماری‌ هایی پیش دکتر متخصص گوارش و کبد برویم؟

۱- یبوست (Constipation)
یبوست زمانی رخ می‌دهد که دفعات مدفوع کاهش پیدا می‌کند یا فرد به سختی و با دشواری مدفوع می‌کند. این موضوع ممکن است ناشی از دریافت نکردن مقدار کافی از فیبر در مواد غذایی باشد یا اینکه به دلیل تغییر در رژیم غذایی و زمان مصرف غذا به وجود بیاید.
اگر بیشتر از ۳ هفته یبوست را تجربه کردید، مدفوع خونی داشتید یا در هنگام مدفوع کردن درد شدیدی داشتید، حتما توسط یک دکتر گوارش ویزیت شوید.
 
۲- ورم معده (Gastritis)
به هر نوع از متورم شدن معده، گاستریت یا ورم معده گفته می‌شود. این بیماری می‌تواند ناشی از عفونت، زخم، داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) یا مصرف بیش از حد الکل باشد.
علایم این بیماری شامل درد بالای معده، داشتن حالت تهوع و استفراغ است. ورم معده در تعدادی از موارد هم هیچ علامتی ندارد. دکتر گوارش با توجه به شدت و حدت بیماری اقدام به درمان می‌کند. اما این بیماری معمولا با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و آنتی اسیدها درمان می‌شود.

۳- سندروم روده تحریک‌پذیر (IBS)
سندروم روده تحریک‌پذیر (Irritable Bowel Syndrome) یک اختلال روده‌ای است که برای روده بزرگ رخ می‌دهد و منجر به علائمی از قبیل درد معده، اسهال، نفخ و دردهای حین دفع می‌شود. دلیل بروز سندروم روده تحریک‌پذیر هنوز مشخص نیست و فوق تخصص گوارش معمولا بر اساس علائم بیماری به وجود آن پی می‌برد.

علائمی که می‌توانند دلیل بر وجود سندروم روده تحریک‌پذیر باشند عبارتند از: دردهای شکی، احساس نفخ و ورم معده، اسهال و یبوست. برای درمان این بیماری می‌توان از روش‌های طبیعی مثل کاهش سطح استرس، رژیم غذایی سالم و تغییر در سبک زندگی استفاده کرد. اما در تعدادی از بیماران به استفاده از دارو و مشاوره پزشکی نیاز است.

نوبت اینترنتی مطب بهترین دکترهای متخصص و فوق تخصص گوارش شیراز

دستگاه گوارش یکی از دستگاه‌های بزرگ بدن است. لوله گوارشی از دهان شروع می‌شود با طی مسیر خود از مری، معده، روده باریک و بزرگ و راست روده می‌گذرد تا به مقعد برسد.
زمانی که غذا می‌خورید کار دستگاه گوارش شروع می‌شود. معده غذا را هضم می‌کند، روده مواد مغذی را جذب می‌کند و بخشی از آن را به کبد می‌فرستد تا آن را تبدیل به انرژی کند. دیگر بخش‌های دستگاه گوارش مانند پانکراس و کیسه صفرا هم در فرایند هضم کمک می‌کنند. اگر در هر قسمتی از این دستگاه دچار مشکل شوید، باید به دکتر گوارش در شیراز مراجعه کنید.

در سامانه نوبت‌دهی آنلاین دکترتو شما می‌توانید با یک جستجوی ساده به لیستی از بهترین دکترهای متخصص گوارش در شیراز برسید. بعد از انتخاب متخصص گوارش در شیراز می‌توانید برای معاینه حضوری یا مشاوره آنلاین، تلفنی و متنی نوبت بگیرید.

دکتر گوارش خوب چه تخصص هایی دارد؟

دکتر متخصص گوارش در شیراز در زمینه درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش تخصص دارد که خود شامل اندام‌های زیادی است. شایع‌ترین بیماری‌هایی که ممکن است برای درمان آن به دکتر متخصص و فوق تخصص گوارش در شیراز مراجعه کنید عبارت‌اند از:

•    بیماری‌های مربوط به مری مثل زخم مری، رفلاکس مری، مری بارت و آشالازی
•    بیماری‌های مربوط به معده مانند زخم معده، ورم معده، معده درد، گاستریت معده، ناراحتی معده.
•    بیماری‌های مربوط به روده بزرگ و روده کوچک و راست روده مانند سرطان کولورکتال، سرطان روده کوچک، بیماری‌های التهابی روده، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، بیماری روده تحریک پذیر، سلیاک، عفونت و التهاب روده و غیره.
•    بیماری‌های مربوط به مقعد مانند فیشر و شقاق، کیست مویی و غیره.
•    بیماری‌های کبدی مانند کبد چرب الکی و غیر الکلی، انواع هپاتیت، سرطان روده، فیبروز و سیروز کبدی،
•    بیماری‌های مربوط به پانکراس مانند پانکراتیت حاد و مزمن، عفونت ویروسی اوریون، آسیب یا زخم لوزالمعده، سرطان لوزالمعده
•    بیماری‌های کیسه صفرا سرطان کیسه صفرا، سنگ صفرا و التهاب کیسه صفرا.

دکتر متخصص گوارش همچنین در انجام انواع تست‌های تشخیص و فرایند‌های درمان مانند لاپاراسکوپی، کولونوسکوپی، بیوپسی، آندوسکوپی و غیره هم تخصص دارد.

به طور کلی همه افراد بالای ۵۰ سال باید تحت نظر متخصص گوارش و کبد باشند و سلامت دستگاه گوارش و کبد را به صورت دوره‌ای بررسی کنند، همچنین انجام آزمایش‌ها و تست‌های غربالگری سرطان مانند سرطان کولورکتال هم از تخصص‌های دکتر گوارش و معده در شیراز است.

چه زمانی باید به دکتر گوارش و کبد در شیراز مراجعه کرد؟

هر یک از بیماری‌های دستگاه گوارش علائم متفاوتی دارند، اما در این بین علائمی وجود دارد که می‌توان گفت خبر از وجود مشکلی در دستگاه گوارش می‌دهند و با مشاهده آنها بهتر است از متخصص گوارش و معده در شیراز در دکترتو نوبت بگیرید.

برخی از این علائم و نشانه‌ها عبارت‌اند از:
•    اگر حالت تهوع و استفراغ طولانی و یا شدید و غیر طبیعی باشد باید با متخصص گوارش در شیراز مشورت کنید.
•    وجود خون در استفراغ یا مدفوع یک زنگ خطر است.
•    بسیاری از بیماری‌های گوارشی به دلیل اختلالی که در هضم و جذب غذا ایجاد می کنند باعث کاهش وزن غیر طبیعی می‌شوند.  
•    درد در ناحیه شکمی: بسته به اینکه در کدام قسمت از شکم درد داشته باشید، ممکن است مشکلی در اندام‌های مختلف دستگاه گوارش وجود داشته باشد.
•    رنگ پریدگی یا تغییر رنگ پوست و چشم‌ها به زرد (زرد شدن پوست و چشم‌ها یکی از نشانه‌های اصلی بسیاری از بیماری‌های کبدی است)
•    بلع دردناک
•    درد در قفسه سینه، علاوه بر بیماری‌های قلبی بسیاری از مشکلات مری هم باعث درد در این ناحیه می‌شوند.

انتخاب بهترین متخصص گوارش و معده در شیراز

در هنگام انتخاب دکتر گوارش در شیراز باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید، برای مثال پزشک در زمینه چه بیماری‌هایی تخصص بیشتری دارد؟ تخصص و فوق تخصص پزشک چیست؟ مطب پزشک کجاست؟ می‌توانید با پزشک ارتباط موثری برقرار کنید یا نه؟ پزشک با چه بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و بیمه‌هایی همکاری می‌کند؟

برای اینکه کار را برای شما راحت‌تر کنیم، در اینجا لیستی ده تایی از بهترین متخصصین و فوق تخصص‌های گوارش و کبد و معده در شیراز برای شما آورده‌ایم:

•    دکتر مظفر طالب زاده
•    دکتر محمدجعفر مشفع
•    دکتر محمد مهدی کریمی
•    دکتر محمد حسن شفیعی
•    دکتر سید علیرضا تقوی
•    دکتر سید علا کاظمینی
•    دکتر فرشاد فریدونی
•    دکتر محمد ابراهیم ممبری
•    دکتر سید محمد سلیمانی
•    دکتر محمدحسن کاظمی

سریعترین راه دسترسی به دکتر متخصص و فوق تخصص گوارش و کبد و معده در شیراز

وقتی می‌توانید به راحتی در دکترتو با بهترین متخصص و فوق تخصص‌های گوارش در شیراز آشنا شوید و با کمترین زمان و دردسر نوبت خود را رزرو کنید، چرا به دنبال راه‌های دیگر باشید؟

شما در دکترتو می‌توانید از بهترین دکترهای گوارش در شیراز نوبت بگیرید، اما اگر به دنبال راه سریع‌تری برای دسترسی به پزشک می‌گردید، می‌توانید از سرویس مشاوره آنلاین یا تلفنی با پزشکان استفاده کنید و در سریع‌ترین زمان راهنمای‌های پزشکی مورد نیاز خود را بدست آورید.

گرفتن نوبت از دکتر متخصص گوارش و کبد در شیراز

برای گرفتن نوبت از دکتر متخصص گوارش در شیراز وارد پروفایل خود در دکترتو شوید یا اگر هنوز ثبت نام نکرده‌اید می‌توانید به راحتی و در کمتر از یک دقیقه در دکترتو ثبت نام کنید.

بعد از ورود به دکترتو در صفحه اصلی متخصص گوارش در شهر شیراز را جستجو کنید. سپس با استفاده از اطلاعاتی که برای شما فراهم آورده‌ایم پزشک مورد نظرتان را انتخاب کنید و در روز و ساعتی که می‌خواهید نوبت خود را رزرو کنید.

اگر پزشک شما نوبت خالی نداشت هم نگران نباشید؛ شما می‌توانید از پزشکان دیگری که به شما معرفی می‌کنیم نوبت بگیرید یا با فعال کردن گزینه‌ی «باز شدن نوبت‌های دکتر را به من خبر بده» از اولین نوبت در دسترس پزشک مورد نظرتان مطلع شوید.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل