نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آزمایش موفق قرص انسولین در مرحله مقدماتی

به گزارش سیناپرس، محققان کانادایی گزارش دادند که انسولینی ساخته اند که می تواند به شکل قرص بدون هدر رفتن در معده مصرف شود.

این نتایج هیجان ‌انگیز نشان می ‌دهد که پژوهشگران در مسیر درستی در ایجاد فرمولاسیون انسولین قرار داریم که دیگر نیازی به تزریق قبل از هر وعده غذایی نخواهد بود و کیفیت زندگی و همچنین سلامت روان میلیون ها بیمار دیابتی را بهبود می‌بخشد. 

این قرص جدید با استفاده از غشای نازکی که در پوشش داخلی گونه و پشت لب ها وجود دارد، بین لثه و گونه قرار می گیرد.به گزارش سیناپرس، در حالی که انسولین تزریقی پس از حدود ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه به طور کامل آزاد می شود، اکثر قرص های انسولین بلعیده شده این ماده را به آرامی طی دو تا چهار ساعت آزاد می کنند.
در تلاش‌های قبلی برای تولید انسولین خوراکی، بیشتر انسولین در معده ذخیره می شد نه در جایی که به آن نیاز بود.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر فاکتور راحتی، انسولین به شکل قرص می‌تواند بسیاری از ضایعات محیطی مرتبط با درمان دیابت نوع ۱ را کاهش دهد. در واقع استفاده از انسولین خوراکی می تواند تولید زباله هایی مانند سوزن‌ها و سرنگ‌ هایی که ممکن است بازیافت نشوند را کاهش دهد.

محققان این تیم مطالعاتی امیدوارند که هزینه هر دوز انسولین را نیز کاهش دهند، زیرا شکل خوراکی آن ارزان ‌تر و آسان ‌تر ساخته شده و همچنین حمل و نقل و نگهداری آن آسان‌ تر است. 

مترجم: مولود یوسفی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل