نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تحریم های غربی فرصتی برای احیای توانمندی های داخلی است

به گزارش سیناپرس، طی ماه های گذشته شاهد وضع تحریم های گسترده ای از سوی کشورهای غربی و به طور خاص اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا علیه روسیه هستیم و بر اساس این تحریم ها، فعالیت شرکت های بین المللی در روسیه متوقف شده و این کشور برای انجام معملات مبتنی بر یورو و دلار با مشکلات و سختگیری هایی جدی رو به رو است.

در نقطه مقابل اما روسیه از اهرم انرژی و صادرات گاز به اروپا، علیه این کشورها استفاده کرده و تلاش می کند ان ها را تحت فشار قرار دهد.

در این میان مقامات روسیه، تحریم ها را فرصتی برای رشد داخلی خود دانسته و سب گذشته آندری ساموخین، مدیر اجرایی گروه VEB.RF در مجمع اقتصادی شرق اعلام کرد: تحریم های غرب علیه شرکت های روسی فرصتی برای توسعه توان مندی ها و ظرفیت های داخلی است.
ب

ه گزارش سیناپرس، وی با تاکید بر این نکته که بار روانی این تحریم ها بیشتر از بار اقتصادی و اجرایی آن ها است، افزود: ما تصمیم گرفتیم در مکاتبات، سخنرانی ها و دستورالعمل های خود از کلمات تحریم، "محدودیت" و غیره چشم پوشی کنیم. این دستورالعمل حتی در ارتباطات عمومی ما نیز منعکس شده است.

روسیه یک کشور قدرتمند و دارای اقتصادی با ثبات است و ما می دانیم که محدودیت های اعمال شده در حال حاضر برای یک دوره طولانی مدت  پا برجا هستند. بنابراین منطقی نیست که منتظر بازگشت به شرایط قبل باشیم و باور داریم که این تحریم ها فرصتی فرصتی مناسب و ایده آل برای توسعه شایستگی های داخلی به شمار می روند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل