نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاریابی در آلمان از ایران با یک کلیک

آلمان در بین سایر کشورهای جهان یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری را داشته و به همین دلیل یک مقصد مهاجرتی محبوب برای مهاجرانی است که می‌خواهند در این کشور کار کنند. کاریابی در آلمان کار سختی نیست تنها کافی است شهر مورد نظر خود را انتخاب کرده موقعیت شغلی در حوزه فعالیت خود را بررسی کنید.

شرط اصلی یافتن یک شغل در خارج از کشور، استفاده از ابزار مناسب است. به همین دلیل، در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا مراحل کاریابی در آلمان و ابزارهای مناسب برای این کار را به شما معرفی کنیم.

مراحل کاریابی در آلمان

برای این که بتوانید به بهترین شکل ممکن موقعیت شغلی خود را در آلمان به دست آورید، بسیار مهم است که با مراحل یافتن شغل آشنا باشید. اصلی‌ترین مراحل کاریابی در آلمان عبارت است از:

1. بررسی شانس یافتن موقعیت کاری

قبل از این که برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنید، باید قبل از هر چیز موقعیت شغل مورد نظر خود را بررسی کرده و ببینید شانس شما برای موفقیت و یافتن شغل چقدر است. اگر قرار است در جای خاصی استخدام شوید، بهتر است بازار کار آن شغل را بررسی کرده و ببینید که شانس شما برای یافتن شغل چقدر است. این مرحله برای افرادی که با ویزای جاب آفر و داشتن موقعیت شغلی مشخص به آلمان مهاجرت می‌کنند، با کسانی که برای مشاغل استخدامی و بدون پیشنهاد شغلی به این کشور می‌روند، کاملاً متفاوت خواهد بود.

2. جمع‌آوری مدارک لازم

طبیعی است که برای مهاجرت به ارائه برخی مدارک نیاز دارید. اگر هدف مهاجرت کاری باشد، در برخی موارد باید مدارک شغلی و تحصیلی خود را نیز ترجمه یا معادل‌سازی کرده و آن‌ها را ارائه دهید. در هر صورت، باید تمام مدارک لازم را بررسی کرده و قبل از کاری، آن‌ها را آماده کنید.

3. یافتن موقعیت شغلی

برای یافتن موقعیت‌های شغلی متناسب با حوزه تخصص خود، باید وب سایت‌های کاریابی در آلمان را بررسی کنید. اگر به کار در شرکت‌های خاصی علاقه‌مند هستید، مستقیماً در وب‌سایت‌های رسمی آن‌ها به دنبال موقعیت‌های شغلی برای استخدام بگردید. با یک وکیل مهاجرتی می‌تواند به شما برای یافتن موقعیت شغلی بهتر کمک کند. برای این کار می‌توانید وکلای باتجربه موسسه مهاجرتی پارسی کانادا را انتخاب کرده و در وب سایت این مجموعه به آدرس www.parsicanada.com اطلاعات تکمیلی را درباره مشاغل پردرآمد، مورد تقاضا و … کسب کنید.

4. ارائه درخواست استخدام

درخواست استخدام برای یک شرکت آلمانی، شامل یک نامه درخواست رسمی، رزومه حرفه‌ای همراه با عکس، مدارک شغلی و مدارک تحصیلی است. لازم است که شرایط خود را در درخواست به طور کامل توضیح داده و روی شرایطی که برای استخدام لازم بوده و شما آن‌ها را دارید، تأکید کنید.

5. دریافت بیمه درمانی

بیمه درمانی برای کار در آلمان اجباری است و از روز اول اقامت شما اعمال می‌شود. آلمان دو نوع بیمه دارد؛ بیمه دولتی و بیمه خصوصی. اگر درآمد شما کمتر از 60,750 یورو در سال (5,063 یورو در ماه) باشد؛ باید برای بیمه دولتی اقدام کنید. هرماه 14.6% از حقوق شما برای بیمه به‌حساب دولت می‌رود. نصف این رقم را کارفرما و نصف آن را شما پرداخت می‌کنید.

ایرانیان برای رفتن به آلمان به اخذ ویزا نیاز دارند و نوع ویزا نیز بسته به شیوه مهاجرت بستگی دارد. برای مثال، اگر یک پیشنهاد شغلی در آلمان دارید، باید برای ویزای جاب آفر اقدام کنید. چنانچه از راه دور موفق به یافتن شغل نشدید، می‌توانید با داشتن ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار، برای کاریابی در آلمان به این کشور سفر کنید.

بهترین وب سایت‌ها برای کاریابی در آلمان

برای کاریابی در آلمان از راه دور، باید از وب سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین کمک بگیرید. آژانس کار آلمان اطلاعاتی در مورد فرصت‌های شغلی در سراسر این کشور دارد. می‌توانید در پورتال‌های آن‌ها به‌دنبال کار باشید، به آن‌ها ایمیل بزنید یا برای مشاوره تماس بگیرید. در ادامه مهم‌ترین وب سایت‌های کاریابی در کشور آلمان را براساس نوع مشاغل دسته‌بندی کرده و معرفی می‌کنیم.

پلتفرم‌های عمومی، شامل؛

برای کارآموزی، کارهای دانشجویی و مشاغل برای فارغ‌التحصیلان؛

پورتال‌های دانشگاهی

مشاغل ؛

متخصصان حوزه توسعه نرم افزار؛

www.honeypot.io

مشاغل خلاق؛

www.dasauge.de

استخدام بخش خصوصی و دولتی؛

https://gesinesjobtipps.de/ (فقط به زبان آلمانی)

استخدام در شرکت‌های کوچک‌تر؛

استخدام در شهرهای خاص؛

جمع‌بندی نهایی

مهاجرت کاری و یافتن شغل در آلمان، یک راه عالی برای زندگی در کشوری پیشرفته با اقتصاد پایدار است. در این مطلب هرآنچه که درباره مراحل و وب سایت‌های کاریابی در آلمان لازم دارید را می‌توانید مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه مهاجرت کاری به آلمان می‌توانید به وب سایت موسسه پارسی کانادا مراجعه کنید. همچنین کارشناسان و وکلای این مجموعه می‌توانند به شما برای یافتن بهترین مسیر مهاجرتی کمک کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل