نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بحران انرژی غرب در آستانه زمستان

به گزارش سیناپرس، در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی و امریکا اقدام به وضع تحریم های گسترده ای علیه روسیه کرده و شرایط تعامل و تجارت این کشور با دلار و یورو به شدت دشوار شد.

از سوی دیگر بخش عمده ای از سوخت مورد نیاز قاره اروپا توسط روسیه تامین می شود و اینک در آستانه فصول سرد سال شاهد قطع شدن جریان گاز روسیه به سمت کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان هستیم.

این موضوع سبب شده است تا سران کشورهای غربی، روسیه را متهم به استفاده ابزاری و سیاسی از گاز کنند. 
در مقابل، ساعاتی پیش میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، گفت: زیر سؤال بردن قابلیت اطمینان روسیه به‌عنوان تامین ‌کننده منابع انرژی کاملاً نامناسب است.

به گزارش سیناپرس، وی در توییتر خود نوشت: تلاش برای توجیه تصمیمات مرتبط با انگیزه سیاسی و نه تجاری، با زیر سؤال بردن قابلیت اطمینان و اعتماد به روسیه به عنوان تأمین کننده انرژی، کاملاً نامناسب است. وی همچنین تاکید کرد که روسیه کشوری نیست که روابط عادی تجاری و اقتصادی خود به ویژه در حوزه انرژی را تضعیف کند.

گفتنی است بحران انرژی در اتحادیه اروپا در اوایل ژوئیه و زمانی که اولین وقفه در عرضه گاز از روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری توربین های نورد استریم به دلیل تحریم ها رخ داد، تشدید شد.

به گزارش سیناپرس، پس از این، کمیسیون اروپا از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا برای تعطیلی کامل تحویل گاز روسیه آماده شوند و پیشنهاد کرد که کشورهای عضو از اول اوت ۲۰۲۲ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ مصرف گاز خود را ۱۵ درصد کاهش دهند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل