نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انجام موفق راهپیمایی فضایی ۸ ساعته در مدار زمین

به گزارش سیناپرس، اولگ آرتمیف و دنیس ماتویف فضانوردان روسیه که در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر هستند، در ساعات پایانی جمعه، راهپیمایی فضایی خود را که آغاز کرده و چند ساعت پیش و پس از سپری کردن تقریباً هشت ساعت در بیرون از ایستگاه، به داخل ایستگاه بین المللی بازگشتند.

این برنامه ویژه به طور زنده توسط آژانس فضایی روسیه پوشش داده شده و علاقه مندان می توانستند از طریق کانال یوتیوب ان را مشاهده کنند.

این فضانوردان راهپیمایی فضایی خود را در ساعت ۱۶ و ۲۵ دقیقه روز جمعه به وقت مسکو آغاز کردند و ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه را در فضا سپری کردند. این هشتمین راهپیمایی فضایی برای آرتمیف و چهارمین راهپیمایی فضایی برای ماتویف بود.
مهمترین فعالیت‌ های خارج از ایستگاه آن‌ ها شامل نصب یک آداپتور بار بر روی ماژول Nauka بود که امکان قرار دادن محموله علمی در سطح بیرونی ایستگاه را فراهم می ‌کرد. آن‌ ها همچنین مکانیسم سخت ‌کننده گشتاور  TRM  را روی عامل KR-1 بازوی روباتیک ERA تنظیم کرده و کنترل‌های ERA را با استفاده از پنل EMMI آزمایش کردند.

به گزارش سیناپرس، فضانوردان همچنین حلقه های ثابت پرتاب بازوی روباتیک ERA را که به بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده بود، از بین بردند. انتظار می‌ رفت آن‌ها این عناصر را با پرتاب آن ‌ها به فضا از بین ببرند، اما این عملیات از برنامه پیاده‌ روی فضایی حذف شد تا از ایجاد خطرات احتمالی برای ماموریت آتی ناسا جلوگیری شود.

دیمیتری آخمروف، مهندس ارشد بخش فعالیت‌ های فضاغیی شرکت دولتی موشکی و فضایی روسیه  RSC  انرجیا ، در طول این پیاده‌ روی فضایی گفت: وظایف اصلی مربوط به ادغام نهایی بازوی روباتیک ERA انجام شده است.
به گزارش سیناپرس، راهپیمایی فضایی قبلی توسط آرتمیف و ماتویف در ۱۷ آگوست برگزار شد.

به گزارش سیناپرس، در آن زمان، فضانوردان مجبور شدند راهپیمایی فضایی را به دلیل مشکلات منبع تغذیه در یکی از لباس‌ های فضایی نیمه کاره رها کنند. این بار یکی از متخصصان مرکز کنترل ماموریت در حین پخش تاکید کرد که باتری های لباس فضایی به خوبی کار می کنند.

مترجم:حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل