قلاده هوشمند برای حیوانات

تا کنون دستگاه های زیادی برای ردیابی حیوانات خانگی به بازار عرضه شده است ولی هر یک از این دستگاه ها امکانات خاص و کمبودهای خاصی را دارند. شرکت استرالیایی  Squeaker  به تازگی قلاده ضد آبی طراحی کرده است که تمام امکانات قلاده های موجود در بازار را در خود جمع کرده است.

 این قلاده حاوی چراغ LED، حسگر دما، ردیاب، و صفحه نمایشی برای نشان دادن موقعیت حیوان است. این قلاده با استفاده از سیستم ارتباطی بی سیم بلوتوث به برنامه مرتبط خود متصل می شود و به کاربر این امکان را می دهد که محدوده خاصی را بر روی نقشه طراحی شده در برنامه مشخص کند. زمانی که حیوان خانگی کاربر از محدوده مشخص شده در نقشه فراتر برود این برنامه شروع به هشدار می کند.

ارتباط بین قلاده و صاحب حیوان از طریق رابط کاربری نرم افزاری انجام می شود که این نرم افزار بر روی تلفن های همراه هوشمند قابل استفاده خواهد بود. برنامه اجرایی این قلاده  که قابل اجرا بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS است می تواند علاوه بر موقعیت، سطح فعالیت، وضعیت مصرف غذا و همچنین تاریخ قرار ملاقات با دامپزشک را نیز اطلاع دهد. علاوه بر این موارد، این برنامه به گونه ای طراحی شده که می توان با استفاده از آن رنگ چراغ LED  قلاده را نیز تغییر داد.

 خود قلاده نیز حاوی صفحه نمایش OLED کوچکی است که می تواند دمای بدن حیوان، کالری مصرف شده و مدت زمان ورزش حیوان را نیز نشان دهد. این برنامه می تواند به ترموستات ساخت شرکت   Nest نیز متصل شود. این ترموستات می تواند دمای بدن حیوان را تنظیم کند به این ترتیب از گرما زدگی حیوان در طول تابستان جلوگیری می شود.

شایان ذکر است که صاحبان بسیاری از حیوانات تنها پس از مواجهه با بیماری می توانند از وجود ناراحتی در بدن حیوان آگاه شوند در حالی که بسیاری از بیماری ها تا مدت ها بدون نشانه فیزیکی واضح به آسیب رساندن به حیوان می پردازند. لازم به ذکر است که این قلاده در برابر ویژگی های آن چندان ارزان نیست و انتظار می رود که با قیمت بالایی به بازار مصرف روانه شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا