نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه پیام نور مهمترین سرمایه اجتماعی برای تقویت مرزهاست

به گزارش سیناپرس، وحیدی در نشست رئیس، اعضای هیئت رئیسه و روسای استانی دانشگاه پیام نور که به صورت ویدئوکنفرانس در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور جزو موفق‌ترین‌ها هستند و این دانشگاه به لحاظ استانداردهای آموزشی با کمترین ضریب ارزیابی نفوذ اساتید در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

حضور موثر دانشگاهیان پیام نور در NGO های اجتماعی و هیئت‌های مذهبی

وی پذیرش دانش آموختگان دانشگاه پیام نور در دوره‌های تحصیلات تکمیلی را نشانه سواد بالای آنها دانست و اظهار داشت: محتوای غنی، کتاب محور و خودمحور بودن دانشجویان و آزمون‌های استاندارد، دانشجویان دانشگاه پیام نور را به لحاظ علمی در سطح بالایی قرار داده است.
وحیدی به حضور موثر دانشگاهیان پیام نور در NGO های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین هیئت‌های مذهبی جوانان در اقصی نقاط کشور به ویژه در ایام اربعین و برپایی موکب‌ها در عراق متعلق به دانشگاه پیام نور است.

لزوم ایجاد شورای مرکزی فعال برای هم افزایی بین دانشگاه ها در استان‌ها

وحیدی جریان یافتن روح جدید امید در دانشگاه پیام نور را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور باید در جهت ایجاد شورای مرکزی فعال در استان‌ها اهتمام ورزد و با ایجاد هم افزایی بین دانشگاه‌ها در استان‌ها، بسترهای پیشرفت را بیش از پیش فراهم کند.

وی تاکید کرد: همه دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم بوده و هدف مشترک همه آنها ارتقای وضعیت آموزشی و پرورشی کشور است اما تعامل و هم افزایی بین دانشگاه‌ها به شکل مطلوبی وجود ندارد که دانشگاه پیام نور می‌تواند با ایجاد یک شورای مرکزی تعامل خود را با همه دانشگاه‌ها در سطح استانی افزایش داده و کاستی‌های موجود یکدیگر را مرتفع کنند.

نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون آموزش عالی از نگاه ویژه اعضای کمیسیون آموزش عالی به تمامی زیرنظام‌های آموزش عالی خبر داد و اظهار داشت: این کمیسیون از هرگونه تقابل بین دانشگاه‌ها که موجب وارد شدن آسیب به مجموعه های آموزشی می شود، اجتناب می‌کند.

ضرورت هدف گذاری دانشگاه پیام نور در ارتقای هویتی

وی اذعان داشت: دانشگاه پیام نور باید برای ارتقا و تقویت مواردی که جزو هویت این دانشگاه به شمار می‌رود، هدف گذاری کند.

وی گسترش ظرفیت برای راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه پیام نور مهم دانست و اظهار داشت: نگاه کمیسیون آموزش مجلس به دانشگاه پیام نور نگاهی خودگردان است و معتقد است این دانشگاه می‌تواند با افزایش تعاملات با مجموعه های دولت، دغدغه های مالی خود را تا حدودی مرتفع کند.

حضور موثر و مغتنم دانشگاه پیام نور در مناطق مرزی و محروم

وحیدی به حضور موثر و مغتنم دانشگاه پیام نور در مناطق مرزی و محروم اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت مرز صرفا به امنیت نظامی و انتظامی نیست بلکه لازمه ایجاد امنیت بیشتر افزایش شاخص‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است و دانشگاه پیام نور مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است که توانسته و می تواند در تقویت مرزها موثر باشد.

وی ایجاد هم افزایی بین اقوام و مذاهب توسط دانشگاه پیام نور را بسیار ارزشمند دانست و با اشاره به ظرفیت ویژه دانشگاه پیام نور در برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی گفت: این دانشگاه تنها دانشگاهی بود که در دوران کرونا با چالش جدی برای ارائه آموزش‌های الکترونیکی مواجه نشد.
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل