نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

الحاق دو شرکت فناور زنجان به جمع شرکت های پیشرو در اقتصاد

به گزارش سیناپرس، در این مراسم که در محل پارک علم  و فناوری استان زنجان برگزار شد، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان ضمن هدف گزاری برای شرکت‌های دانش بنیان مطرح کرد: امروزه شرکت‌هایی موفق و مفید هستند که بتوانند دستاورد خود را حفظ کرده و در مسیری که قدم برداشته اند با اراده‌ای محکم پیش بروند.

دکتر علی آذرپیوند گفت: این گونه موفقیت‌ها مثال زدنی است و ما شاهد این امر هستیم که شرکت‌های مستقر در پارک علم  وفناروی استان با توانایی‌هایی که دارند می‌تواند پله‌های ترقی را طی کرده و ما در ستاد پارک با تمام توان از تمام شرکت‌‌ها حمایت می‌کنیم.

همچنین وی خاطر نشان کرد: پارک در نظر دارد به پاس این موفقیت کسب شده توسط شرکت‌ها، اجاره بهای واحدهای مستقر به مدت ۳ ماه معاف شود.

شرکت سولار صنعت آندیا در سال ۱۳۸۸ با هدف فعالیت در زمینه‌های نوین تولید و مدیریت مصرف انرژی تاسیس شد. به‌ نظر کارشناسان به دلیل رشد اقتصادی امروزه تقاضا برای انرژی به ‌طور چشم‌گیری در حال افزایش است. این امر توجه کشورهای جهان را به سوی کاربرد انرژی‌های جایگزین و یا تجدیدپذیر و همچنین مدیریت و کنترل هوشمند مصرف انرژی معطوف ساخته به ‌نحوی که دانش به‌کارگیری هرچه بیشتر این انرژی‌ها امروزه به صورت فزاینده‌ای در حال رشد و توسعه است. با توجه به این مهم شرکت سولار صنعت آندیا زمینه اصلی فعالیت خود را در شاخه انرژی‌های نو به سیستم‌های مختلف خورشیدی و در شاخه مدیریت و کنترل مصرف به ساخت و تامین قطعات تخصصی اتوماسیون و حفاظت شبکه‌های توزیع فشار متوسط اختصاص داده است.

شرکت تولیدی و بازرگانی صنایع لنت هیربد در سال ۱۳۹۸ در استان زنجان ، شهرستان زنجان به شناسه ملی ۱۴۰۰۸۸۰۵۹۶۵ با هدف تامین دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز صنایع تولید لنت ترمز کشور و در شرایط تحریم و با تکیه بر تجارب بیش از ۲۰ ساله موسسان شرکت در زمینه تولید انواع لندت ترمدز وکفشک ،تاسیس شد.

دلایل عمده ورود شرکت تولیدی و بازرگانی صنایع هیربد در حوزه طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات تولید لنت ترمز :

–  ممنوعیت واردات لنت ترمز و کلاچ به داخل کشور و نیاز صنایع و کارخانجات تولید لنت ترمز به نوسازی و افزایش ظرفیدت تولید خطوط موجود .

 – تحریم‌های مالی و مشکلات بوجود آمده برای تولیدکنندگان در زمینه واردات دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز .

 – افزایش نرخ ارز ، و کمک به جلوگیری از خروج ارز از کشور .

–  حفظ اشتغال موجود در کارخانجات تولید لنت ترمز و افزایش اشتغال در شرکت‌ها با امکان توسعه سریعتر خطوط تولید از طریق بهره‌گیری واحدهای تولیدی موجود در کشور از خدمات داخلی.

 – رفع نیاز سرمایه‌گذاران جدید در حوزه تولید لنت ترمز و پیگیری‌های انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز در خصوص فعالیت شرکت‌ها در رفع نیاز مصرف کنندگان بمنظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت محصولات تولیدی.

–  کمک به حفظ و افزایش سطح کیفی تولید کنندگان و ارائه تکنولوژی‌های جدید در زمین تولید لنت ترمز .

همچنین استان زنجان در حال حاضر بیش از ۸۰ شرکت دانش بنیان را در خود جای داده که از این تعداد، ۱۷ شرکت در پارک علم  و فناوری استان زنجان مستقر هستند.

گفتنی است از احسان فخاری مدیر عامل شرکت سولار صنعت آندیا و هومن کوچکپور مدیر عامل تولیدی و بازرگانی صنایع لنت هیربد توسط دکتر علی آذرپیوند به موجب اخذ مجوز دانش بنیان شدن تقدیر شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل