گزارش ویدیویی از نحوه مهار آتش در فضا

وقوع آتش بر روی کره زمین می تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد ولی این رخداد در فضا می تواند به یک بحران منتهی شود زیرا ذخیره اکسیژن برای این محیط بسیار محدود است و اشتعال موجب سوخته شدن اکسیژن می شود. حال فرمانده سابق ایستگاه بین المللی فضایی که کریس هادفیلد نام دارد در این ویدیوی کوتاه درباره شرایط وقوع آتش سوزی در ایستگاه فضایی توضیحات لازم را ارائه می کند.

هادفیلد در ابتدای این ویدیو می گوید: «سلام کریس هادفیلد هستم از ایستگاه بین المللی فضایی، آتش در ایستگاه فضایی موضوعی ناخوشایند است. آتش موجب راه افتادن دود می شود و دود در محیط می پیچد و ما در شرایط بسیار بدی قرار خواهیم گرفت.»

او در ادامه توضیح می دهد که به منظور مواجهه با این شرایط یک ماسک ویژه وجود دارد که به یک کپسول اکسیژن متصل است و این کپسول می تواند برای مدت زمان 10 الی 15 دقیقه شریاط تنفس برای این افراد را فراهم سازد. به این ترتیب می توان خاموش کردن آتش و یا تخلیه محل را به آسانی انجام داد.

در ادامه نیز هادفیلد به علت منقضی شدن تاریخ استفاده از کپسول یاد شده، اکسیژن آن را در سطح ایستگاه تخلیه می کند و سپس آن را به همراه سایر وسایل به کره زمین باز می گرداند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا