نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه ریزی ناسا برای اعزام انسان به سیاره های فراتر از مریخ

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا با پرده برداری از جاه طلبی هایش جهت فرستادن انسان به سیاره سرخ در آستانه عملی کردن ماموریتش برای تاسیس یک سکونتگاه دائمی در ماه است که آخرین مرحله آن به شکل یک پرواز آزمایشی شش هفته ای و بدون خدمه موشک سیستم پرتاب فضایی خود خواهد بود. 

آژانس فضایی ناسا امیدوار است تا 29 اوت فضاپیمای ماموریت آرتمیس I، را به فضا پرتاب کرده و فضانوردان را تا سال ۲۰۲۵ به ماه بازگرداند . مدیران ناسا امیدوار هستند ماموریت آرتمیس به عنوان زمینه ای برای اثبات فناوری هایی باشد که انسان را به مریخ خواهد فرستاد.

مدیر فناوری ناسا در روز یکشنبه از جاه طلبی های بلندمدت این سازمان برای اعزام انسان به سیاراتی فراتر از مریخ و ایجاد پایه های حضور در سراسر منظومه شمسی، صحبت کرد.

دکتر باویا لال در این رابطه گفت: نکته مهم این است که وقتی به مریخ می ‌رویم متوقف نشویم. تا زمانی که سکونتگاه‌ های پررونقی در مریخ داشته باشیم، احتمالاً فناوری کافی داریم که بتوانیم به اعماق فضا پرتاب کنیم.

من فکر می کنم این ایده به خوبی نشان می دهد چشم انداز استراتژیک بلند مدت ما حضور پایدار در ماه، مریخ و در سراسر منظومه شمسی است. وی در ادامه توضیحاتش افزود: در بالاترین سطح، هدف ما این نیست که فقط از یک مکان دیدن کنیم، بلکه هدف ما این است که منظومه شمسی و فراتر از آن را به مجموعه قلمرو اقتصادی خود بیاوریم.

به گزارش سیناپرس، در ماموریت جدید آرتمیس سه آدمک آزمایشی برای اندازه‌ گیری ارتعاش، شتاب و تشعشع که برخی از بزرگترین خطرات برای انسان در اعماق فضا هستند، به کپسول اوریون بسته می‌ شوند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: independent
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل