نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت نیروگاه شناور خورشیدی روی دریا

به گزارش سیناپرس، طی سال های اخیر شاهد گسترش استفاده از انرژی خورشیدی در گوشه و کنار جهان هستیم. در این میان یکی از مهمترین مشکلات پیش روی گسترش این روش، فضای نسبتا زیادی است که برای تاسیس این نیروگاه ها مورد نیاز است.

 به همین دلیل برخی کشورها از نیروگاه های خورشیدی شناور روی دریا یا مرداب ها استفاده می کنند. یکی از نمونه های موفق نیروگاه های خورشیدی شناور در جهان، نیروگاه فتوولتائیک شناور مائووی در گوچنگ واقع در شهرستان یینگ شانگ، استان آنهویی در  شرق چین است.

 شهر گوچنگ در سال ‌های اخیر مناطق ایجاد شده ناشی از  فرو نشست معدن سابق زغال سنگ را به پایگاه‌ هایی برای تاسیس نیروگاه فتوولتائیک شناور روی آب تبدیل کرده است. نیروگاه فتوولتائیک شناور روی آب مائووی با ظرفیت نصب شده ۱۳۰ مگاوات به بهره برداری رسید. 

به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده در این رابطه، میانگین تولید برق سالانه این نیروگاه خورشیدی شناور روی آب، به ۱۳۶ میلیون کیلو وات ساعت رسیده است.

تولید این میزان انرژی الکتریکی به کمک نور خورشید در مقایسه با نیروگاه های مبتنی بر سوخت فسیلی، باعث صرفه جویی در حدود ۵۴ هزار و ۴۰۰ تن زغال سنگ استاندارد و کاهش انتشار ۱۳۵ هزار و ۶۰۰ تن دی اکسید کربن در هر سال می شود.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل