نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سیگاری ها در برابر آلودگی هوا مقاوم تر هستند

به گزارش سیناپرس، محققان طی مطالعات جدید خود، ارتباط بین آلودگی هوا و حملات قلبی  را بررسی کردند. دکتر Insa de Buhr-Stockburger، نویسنده این مطالعه، نویسنده این مطالعه، در رابطه با این مساله می ‌گوید: تنفس در هوای آلوده واقعاً می ‌تواند باعث حمله قلبی شود، زیرا سیگاری‌ هایی که به طور مداوم با آلاینده‌های هوا خود را مسموم می ‌کنند، کمتر تحت تأثیر آلاینده‌های خارجی اضافی قرار می‌گیرند. 

محققان طی این پژوهش به طور خاص، به دنبال ارتباط بین اکسید نیتریک، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرومتر و آب و هوا و نرخ محلی حملات قلبی در برلین بودند. اکسید نیتریک محصول جانبی احتراق در دماهای بالا، معمولاً از وسایل نقلیه دیزلی است. سایر منابع تولید کننده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرومتر شامل سایش ناشی از ترمزها و لاستیک ها و همچنین گرد و غبار است.

طی این مطالعه مشخص شد: کیفیت پایین هوا باعث افزایش حملات قلبی در بین افراد سیگاری نشد. این پروژه شامل ۱۷۸۷۳ بیمار بود که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ دچار حمله قلبی شده بودند.

این تیم آمار حمله های قلبی روزانه را از پایگاه داده B2HIR و همچنین ویژگی های اولیه بیمار مانند جنس، سن، وضعیت سیگار کشیدن و دیابت را استخراج کردند. اطلاعات مربوط به آب و هوا شامل مدت زمان تابش آفتاب، حداقل و حداکثر دما، بارندگی و … نیز  از ایستگاه هواشناسی Tempelhof برلین اخد شده و با شرایط بیماران مقایسه شد.

به گزارش سیناپرس، نویسندگان مطالعه تمامی ارتباط‌ ها را بین بروز حملات قلبی و میانگین سطوح دود در آن روز خاص، روز قبل و میانگین سه روز قبل در بین همه بیماران و بر اساس ویژگی‌ های پایه تجزیه و تحلیل کردند. محققان همچنین تجزیه و تحلیل های بیشتری را با تمرکز بر هرگونه ارتباط بین بروز بیماری های قلبی حاد و الگوهای آب و هوا انجام دادند.

نتایج این تحقیقات به طور واضحی به حملات قلبی در روزهایی که غلظت اکسید نیتریک بالایی داشتند، اشاره داشت. در واقع به ازای هر ۱۰ میکروگرم بر متر مکعب افزایش، یک درصد نرخ بروز حمله قلبی بیشتر می شد. در کمال ناباوری این افزایش آمار صرفا در بین افراد غیر سیگاری دیده شده و آمار بیماری ها و حملات قلبی افراد سیگار تغییری نکرد.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه نشان می ‌دهد که هوای کثیف یک عامل خطر برای انفارکتوس حاد میوکارد است و تلاش‌ های بیشتری برای کاهش آلودگی ناشی از ترافیک و احتراق لازم است.

شرح کامل این مطالعات قرار است در در کنگره ESC 2022 به طور کامل ارائه شود.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل