نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خلبان ۱۷ ساله به دور جهان پرواز کرد

به گزارش سیناپرس، روز گذشته خلبانی ۱۷ ساله به نام مک رادرفورد توانست رکورد جهانی پرواز به دور دنیا را شکسته و نام خود را در کتاب رکوردها ثبت کند.

این عملیات توسط مرکز رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناخته شده و بلافاصله پس از فرود، دو گواهی به او اعطا شد که شامل موارد زیر هستند: جوانترین فرد  که به تنهایی جهان را با هواپیما دور زده و جوانترین فردی که دور جهان را با هواپیمای انفرادی پیموده است.

رادرفورد در ۲۳ مارس امسال پرواز خود را از صوفیه شروع کرده و پس از پرواز در ۵۲ کشور و ثبت حدود ۲۵۰ ساعت زمان پرواز، دوباره در همان نقطه فرود آمد.

گفتنی است به دلیل حمایت مالی شرکت بلغاری ICDSoft، از عملیات وی، این کشور به عنوان نقطه شروع و پایان سفر در نظر گرفته شد.

رادرفورد پس از فرود به خبرنگاران گفت: سفر پنج ماهه او و این واقعیت که او از بلغارستان حرکت کرده و به آن رسیده است کاملا شگفت انگیزاست. وی به خبرنگاران تاکید کرد: من واقعا خوشحالم. این یک سفر بسیار هیجان انگیز و بسیار جالب بود.

این خلبان رکورد شکن و جوان اعتراف کرد در طول سفر خود چند لحظه بسیار خطرناک را تجربه کرده است ولی این مشکلات هرکز باعث نشد وی به تسلیم شدن بیاندیشد.

به گزارش سیناپرس، رادرفورد، هوانورد بلژیکی – بریتانیایی در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۵ به دنیا آمد و جشن تولد ۱۷ سالگی خود را در طول این سفر تاریخی برگذار کرد.

وی در این رابطه گفت: از ۱۱ سالگی با اطمینان می ‌دانستم که می‌ خواهم پرواز کنم و تا کنون صدها ساعت با پدرم که یک خلبان حرفه ‌ای است، پرواز کرده‌ام.

زمانی که ۱۵ سال و سه ماه داشتم، گواهینامه خلبانی میکرولایت را دریافت کردم و در آن زمان جوانترین خلبان جهان شدم. 

مترجم: رضوان خندان
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل