نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از نخستین قطار سوخت هیدروژنی در جهان

به گزارش سیناپرس، آلمان اولین کشور در جهان محسوب می شود که خط راه آهنی را که به طور کامل از هیدروژن نیرو می گیرد را رونمایی کرد که این موضوع یک گام مهم رو به جلو برای حمل و نقل ریلی سبز است.

این ناوگان ۱۴ قطاری توسط شرکت فرانسوی آلستوم تولید شده و جایگزین لوکوموتیوهای دیزلی در مسیر ۹۰ کیلو متری خواهد شد که شهرهای کوکساون، برمرهاون، برمروورد و بوکستهود در نزدیکی هامبورگ را به هم متصل می کند.

هانری پوپارت لافارژ، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره  شرکت آلستوم، در این رابطه  گفت: حمل و نقل  بدون آلایندگی یکی از مهم ‌ترین اهداف برای تضمین آینده‌ ای پایدار است و مجموعه آلستوم جاه‌ طلبی روشنی برای تبدیل شدن به یک مجموعه پیشرو جهانی در سیستم‌ های پیشران جایگزین برای ریل دارد.

وی در ادامه توضیحاتش تصریح کرد:  ما بسیار مفتخریم که این فناوری را به عنوان بخشی از اولین نمایش جهانی به همراه شرکای بزرگ خود به کار می‌بریم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه هدف این خط راه آهن کاهش انتشار حدود ۸ تن دی اکسید کربن در سال است. گفتنی است این طرح از مدت ها پیش مد نظر کشور آلمان بوده و آزمایش های  تجاری قطارهای آلستوم به نام Coradia iLint از سال ۲۰۱۸ انجام شده است.

به گزارش سیناپرس، این شرکت همچنین قراردادهایی را برای راه اندازی خط ریلی و قطار هیدروژنی بین آلمان، فرانسه و ایتالیا امضا کرده است. ساخت و تولید قطارهای فاقد آلایندگی دارای اهمیت بسیار زیادی است زیرا از هر دو قطار منطقه ‌ای در اروپا، یکی با گازوئیل کار می ‌کند و بسیاری از قطارهای دیگر برقی هستند که برق آن ها نیز معمولا از سوی نیروگاه هایی تولید می شود که سوخت های فسیلی مصرف می کنند. با این حال و با توجه به راه اندازی فناوری قطار هیدروژنی، ممکن است شرایط فعلی به زودی تغییر کند.
به گزارش سیناپرس، الکساندر شارپنتیر، کارشناس راه آهن در گروه مشاور رولاند برگر، در این رابطه گفت: تا سال ۲۰۳۵، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از بازار منطقه ای اروپا می تواند از قطارهای مبتنی بر سوخت هیدروژن استفاده کنند.

در خاتمه گفتنی است مجموعه صنعتی آلستوم همچنین شروع به ادغام قطارهای هیدروژنی خود در بخش خدمات مسافرتی بریتانیا نیز کرده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: upi
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل