اپل خودرو خودران می سازد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری اپل ، مهندسان این شرکت در حال طراحی یک خودروی هوشمند هستند. شرکت Apple که از دیرباز به واسطه رایانه های مکینتاش و گوشی های آی فون موفقیت و محبوبیت جهانی یافته، در مجموعه GoMentum Station که ویژه تست خودرو است، در حال ساخت یک خودرو برقی هوشمند و خودران است لیکن مسئولان آن درباره نوع آزمایش انجام شده اطلاعاتی نداده اند. این خودروهای هوشمند جدید با اتصال به اینترنت و شبکه های محلی قادر خواهند بود اطلاعات مختلف را با سایر ابزارها و وسایط نقلیه تبادل نمایند و در اختیار راننده قرار دهند.
طبق گزارش های رسیده اپل در یک محوطه بیش از 2000 هکتاری مشغول آزمایش هایی است که چندان تمایل ندارد در حال حاضر رسانه ای شود. این محوطه مملو از گذرگاه ها، پیست ها و حتی خطوط ریلی متنوع است که گمانه مربوط به تحقیقات برای ساخت یک خودرو هوشمند توسط اپل را تقویت می کند. در حال حاضر مجموعه GoMentum Station در اختیار خودروسازی هوندا است. 
گفتنی است، از ابتدای سال جاری میلادی خبر رسیده بود که اپل در حال توسعه خودروی الکتریکی و بدون راننده خود است اما هیچ کس تصور نمی کرد که این شرکت تا به اینجا پیش رفته باشد که بتواند محصول خود را در جاده ای مورد آزمایش قرار دهد. حال به گزارش روزنامه گاردین این شرکت آمریکایی اکنون در مرحله تست اتومبیل خودران خود قرار گرفته است.
در ماه فوریه نیز یکی از کارمندان اپل به نشریه Business Insider گفته بود که شرکت متبوعش در حال کار بر روی پروژه ای است که می تواند تسلا را از دور رقابت خارج کند. وال استریت ژورنال در ماه فوریه سال جاری و زمانی که خبر از توسعه خودروی اپل داد، عنوان نمود که نام این پروژه «Titan» است.
تیم کوک، مدیرعامل اپل طی ماه های گذشته ملاقات های مختلفی با مقام های ارشد شرکت های مهم خودروسازی از جمله رئیس بخش تحقیقات مرسدس بنز داشته است. همچنین گفته می شود کوک با رئیس شرکت فیات- کرایسلر مذاکره کرده و بازدیدی از خط مونتاژ خودروهای الکتریکی بی.ام .دبلیو در آلمان داشته است.
به زعم کارشناسان، این اقدام اپل برای عقب نماندن از قافله رقابت با رقیبانش است. زیرا اکنون شرکت های بین المللی دیگری مانند گوگل در عرصه تولید خودروهای هوشمند بسیار فعال هستند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا