نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

1000 کودک بعدی دنیا اهل کدام کشورند؟

به گزارش سیناپرس به نقل از visualcapitalist، هر چهار دقیقه هزار کودک در دنیا متولد می شوند. طبق نموداری که از سوی CIA World Factbook منتشر شده، آمار کودکان چهار دقیقه بعدی متولد شده در کشورهای دنیا در سال 2022 مشخص شده است.

با در نظر گرفتن این که هندوستان جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون نفر دارد، جای تعجب نیست که این کشور بیشترین نوزادان متولد شده را در دنیا به خود اختصاص دهد.

به گزارش سیناپرس، از هر 1000 کودک متولد شده؛ هند، این کشور آسیای جنوبی 172 نوزاد را از بین کشورهای دیگر به خود اختصاص می دهد. در حالی که هند در رتبه اول این فهرست قرار دارد، نرخ زاد و ولد این کشور (که تعداد کل تولدهای آن در سال به ازای هر 1000 نفر است) در واقع کمی کمتر از میانگین جهانی است و به ترتیب 16/8 در مقایسه با 17/7 است.

چین هم با توجه به شباهت بالای جمعیتی که دارد، در رده دوم فهرست بیشترین میزان تولد نوزاد قرار دارد. این در حالی است که پایین ترین نرخ تولد در این کشور دیده می شود. به گزارش سیناپرس، نیجریه که در رده سوم قرار دارد، نرخ تولدی دو برابر میانگین جهانی معادل 34/2 دارد.

محققان در تفسیر دلیل بالا بودن نرخ تولد در نیجریه دلایل مختلفی را عنوان کرده اند. اما اصلی ترین دلیل این است که اقتصاد نیجریه همچنان در حال رشد است و از نظر میزان GDP (تولید ناخالص داخلی) رتبه 131 جهان را از آن خود کرده است.

علاوه بر این، دسترسی به آموزش های لازم برای زنان هنوز در نیجریه به اندازه کافی وجود ندارد و مطالعات حاکی از آن است که این مسئله ارتباط مستقیمی با افزایش نرخ تولد دارد.

نرخ جمعیت جهانی در مسیر افول

در حالی که روزانه صدها هزار نوزاد در دنیا متولد می شوند، گفتنی است؛ نرخ تولد در دنیا از دهه 1960 با روند کاهشی روبرو بوده است که از دلایل عمده آن می توان به این موارد اشاره کرد: متمول شدن بیشتر مردم دنیا و ارتباط آن با میزان تولد فرزند کم تر؛ سیاست های مختلف دولت ها که افراد را نسبت به داشتن خانواده های بزرگ تر دلسرد می کند؛ تغییر روند زندگی از روستانشینی به شهرنشینی.

انتظار می رود نرخ رشد جمعیت جهان تا سال 2100 به کم تر از 0/1 درصد برسد؛ به این معنا که رشد جمعیت به خالص صفر نزدیک می شود. این آمار حتی میانگین سنی مردم جهان را افزایش می دهد و این روند کشورهایی را که برای این روند تغییر جمعیتی آماده نباشند، متحمل تبعات سنگین اقتصادی می کند.

مترجم: ندا اظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل