نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شعبه های بین الملل و استانی مجمع خیران حامی فناوری راه اندازی می شود

دکتر محمدجواد قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مجمع خیران حامی فناوری کشور، مجوز فعالیت خود را به عنوان یک نهاد مردمی از وزارت کشور و سازمان ثبت شرکت ها دریافت کرده است و فعالیت خود را به صورت قانونی دنبال می کند.
وی به سابقه حضور خیران کشور در عرصه های ساخت مسجد، مدرسه، خوابگاه دانشجویی، کتابخانه، خدمات سلامت و درمان، خرید جهیزیه و آزادی مجرمان دیه اشاره کرد و گفت: با وجود 12 تا 13 میلیون دانش آموز و چهار تا پنج میلیون دانشجو در کشور که تعداد زیادی از آنها همه ساله فارغ التحصیل می شوند و برای یافتن شغل مشکل دارند، خیران توجه کمتری به رفع مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده به ویژه در عرصه های فناورانه نشان داده اند.
قاسمی ادامه داد: همچنین افراد سالمند و متمول وارد امور خیریه می شوند و تمایل دارند نتیجه کار خیر خود را زودتر ببینند در صورتی که ایجاد شغل و فناوری، امری زمان بر است و به استمرار ارتباط فناوران و خیران نیاز دارد بنابراین شاید تمایل چندانی از طرف خیران برای ورود به این عرصه وجود نداشته است.
وی برخی اقدامات صورت گرفته در مجمع خیران حامی فناوری کشور را برشمرد و گفت: زمینه های ایجاد شعبه این مجمع در خارج کشور از طریق ارتباط با انجمن ایرانیان خارج کشور و رایزن علمی ایران در منطقه اروپا، فراهم شده است و خیران ایرانی کشورهای هلند، بلژیک و فرانسه از آن استقبال کرده اند.
عضو هیات رییسه مجمع خیران حامی فناوری کشور خاطرنشان کرد: در صورت تاسیس شعبه مجمع در اروپا، امکان جلب حمایت های معنوی و انتقال کمک های مادی خیران ایرانی مقیم خارج به صورت قانونمند فراهم خواهد شد.
وی با یادآوری ظرفیت پارک های علم و فناوری در کارآفرینی دانش بنیان تصریح کرد: با توجه به اینکه 33 پارک علم و فناوری در استان های مختلف کشور فعالیت می کنند، سعی کردیم از ظرفیت این پارک ها برای توسعه مجمع خیران حامی فناوری استفاده کنیم از همین رو با وزارت علوم تفاهم کردیم که شعبه های استانی مجمع با محوریت پارک های علم و فناوری در هر استان راه اندازی شود.
قاسمی از برگزاری نخستین مجمع خیران حامی فناوری کشور در روز دوشنبه هفته جاری (26 مردادماه) خبر داد و گفت: در این گردهمایی که با حضور خیران، مسوولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت بهداشت و بخش غیردولتی در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می شود، جزییات تشکیل شعبه های بین الملل و استانی مجمع خیران حامی فناوری کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل