نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حال این روزهای همدان خوب نیست

به گزارش خبرگزاری سیناپرس،  حال این روزهای همدان خوب نیست، مردم نجیب همدان ساعت های طولانی بیش از 72 ساعت را بدون آب سر می کنند و در بهترین حالت می توان گفت برخی مناطق روزی یک ساعت آب دارند که آن هم برای امر استحمام قابل استفاده نیست چرا که آنقدر فشار آب پایین است که امر استحمام را غیر ممکن کرده است.

امروز یکم شهریور ماه؛ به عنوان روز همدان نام گذاری شده که حال همدان به لحاظ آبی بسیار وخیم است و به جرات می توان گفت اگر این شرایط ادامه پیدا کند مشکلات بهداشتی  به وجود می آید و سلامت شهروندان همدانی به خطر می افتد.

از سال های گذشته نسبت به چالش آبی همدان هشدارهایی شنیده شد، اما گویا گوش شنوایی نبود و مسئولین نسبت به اهمیت موضوع توجهی نکردند که به روزهای بی آبی گرفتار شده ایم.

یکی از موضوعات احداث نیروگاه بود که برخلاف هشدارهای بسیار برای تاثیرات منفی در منطقه احداث شده و هم اکنون شاهد این تاثیرات هستیم، همچنین یگی دیگر از موضوعات مهم در بحث آب می تواند آپارتمان سازی ها باشد  و از طرفی انجام کشت دوم در امر کشاورزی تاثیر بسیار منفی در منابع آب های زیر زمینی دارد که تمامی این موضوعات بر دوش مسئولین ، دین گذاشته  و باید از قبل به فکر می افتادند و موضوع را مدیریت می کردند.

امروز که روزهای سخت همدان در حال گذران است، با بی آبی دست و پنجه نرم می کنیم، مردم مظلوم همدان در منطقه تاریکدره صف های طولانی برای تهیه آب می بندند  و برخی نیز مجبور به تهیه بسته های آب معدنی هستند.

آبرسانی از سد تالوار کمی مردم همدان را خوشحال کرد اما این امر به زودی محقق نمی شود چرا که در ماه های گذشته از سوی مسئولین شنیدیم که همدان در اول مرداد ماه سیراب می شود، اما امروز یکم شهریور ماه مصادف با روز همدان، همدان بی آب مانده است.

برخی شهروندان همدانی که در طبقات بالا زندگی می کنند به علت افت شدید فشار آب، حتی در ساعت هایی که آب وصل است، بی آب مانده اند.

برخی مناطق نیز به مدت یک هفته است که با بی آبی سر می کنند، امیدواریم با برنامه ریزی مناسب از سوی مسئولین این مشکل که به معضل تبدیل شده، رفع شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل