نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نرم افزار ویژه داده‌های آزمون‌های مکانیکی ساخته شد

 علی خانلرخانی، عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: این برنامه که یکی از جامع ترین نرم افزارهای آزمون مکانیکی است، قادر به انجام چهار نوع مرسوم آزمون خواص مکانیکی یعنی آزمون های استحکام کششی، فشاری، خمشی سه نقطه و خمشی چهار نقطه می باشد که نمونه های مورد آزمون با هر شکل هندسی استاندارد برای این نرم افزار قابل تعریف هستند.

وی افزود: این نرم افزار قابلیت نمایش نتایج به صورت کاملا گرافیکی در حین اجرای آزمون و بعد از آن را دارد و امکان چاپ داده های گرافیکی به منظور آرشیو به همراه اطلاعات نمونه و آزمون وجود دارد.

خانلرخانی گفت: برای راحتی کار محققان و آزمایشگاه های کنترل کیفیت، امکان ذخیره سازی خودکار نتایج در قالب فایل های ® MS Word و ® MS Excel در برنامه گنجانده شده است و همراه اطلاعات فوق، امکان گنجاندن جدول کاملی از پارامترهای مکانیکی آزمون در نتایج وجود دارد.وی تصریح کرد: نقطه تمایز نرم افزار ® Mechanics با تمام نرم افزار های همراه در این است که نحوه گزارش پارامترهای مکانیکی بطور کامل (چه از نظر کمیت فیزیکی و چه از نظر واحد) توسط کاربر قابل تنظیم است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به مشکلات مشابه خارجی این نرم افزار، خاطرنشان کرد: به علت تحریم های موجود و بالا بودن قیمت ها و همچنین جوابگو نبودن این مشابه های خارجی در داخل کشور، ما این نرم افزار را که کاملا به زبان فارسی می باشد طراحی کرده ایم تا به راحتی قابل استفاده برای کاربران باشد. وی در پایان افزود: این نرم افزار در کلیه صنایعی نظیر فولاد، کابل، لاستیک سازی و غیره که خواص مکانیکی دارند کاربرد دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل