ساخت باتری های قابل تعمیر ممکن شد

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر اگر باتری یک خودروی الکتریکی از کار بیفتد، تنها گزینه ممکن، تعویش آن با یک باتری دیگر است و باتری ‌هایی که تا چند سال دوام می ‌آورند نیز با کاهش قابل پیش ‌بینی ظرفیت مواجه می شوند.

اما با این حال، مساله تعمیر باتری باید در طول عمر خودروهای الکتریکی لحاظ شود. به عنوان مثال، پورشه انتظار دارد نیمی از خودروهای جدید خود را تا سال ۲۰۲۵ به طور کامل الکتریکی تولید کرده و  این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۸۰ درصد افزایش یابد. 

در این میان اطمینان از امکان پذیر بودن تولید یک قطعه با امکان تعمیر در مراحل بعدی بسیار مهم است. در حال حاضر محفظه باتری پورشه تایکان به گونه ای طراحی شده است که باز شده و کاربر به ۲۸ یا ۳۳ ماژول دسترسی داشته باشد.

تعداد ماژول های نصب شده بستگی به این دارد که باتری استاندارد، 79.2 کیلووات ساعت، نسخه تک طبقه یا گزینه دو طبقه 93.4 کیلووات ساعت باشد. اگر یک ماژول معیوب شود، در مرکز خدمات با استفاده از یک تستر تشخیصی که ولتاژ ماژول ها را مقایسه می کند، شناسایی می شود.

در حال حاضر باتری دارای ولتاژ پایین، شرایط کار را از دست داده و با یک واحد جدید تعویض می شود. استراتژی پورشه همانند سایر سازندگان خودروهای برقی این است که عمری دوباره به باتری هایی بدهد که دیگر کارایی لازم برای تامین انرژی خودرو را ندارند اما همچنان کار می کنند. 

به گزارش سیناپرس، این شرکت در حال تغییر شبکه خدمات خود برای مطابقت با فناوری جدید با مراکز پشتیبانی ولتاژ بالا است که در صورت عدم وجود پایگاه HV به صورت محلی توسط هاب های منطقه ای پشتیبانی می شوند. همچنین گفته می شود که به زودی می ‌توان این باتری ها را در محل تعمیر کرد.

در این میان هنوز مشخص نیست که سایر شرکت های خودروساز، از ماژول‌ های حاوی سلول‌ های منفرد به نام  Cell2Pack  و سپس  Cell2Car  استفاده کنند. به گزارش سیناپرس، در حالت اول، بسته باتری از سلول‌ های مجزا تشکیل می ‌شود و از مرحله ماژول صرفنظر می ‌شود، در حالی که در  Cell2Car ، سلول‌های یکپارچه مستطیلی مستقیماً مانند نوار کاست در ساختار خودرو نصب می ‌شوند.

در ماه جولای، فولکس واگن اعلام کرد که به طور رسمی وارد تجارت جهانی باتری شده و شرکت جدیدی به نام PowerCo را راه اندازی کرده و تاسیسات جدیدی را در کارخانه سالزگیتر خود برای تولید سلول های باتری ایجاد کرده است.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا