نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خودباوری، کلید موفقیت است

به گزارش سیناپرس، یافته های پژوهشگران نشان می دهد کلید قدرت اراده بیشتر این است که باور داشته باشید که قدرت شما بسیار زیاد بوده و اراده ای مستحکم دارید. مطالعات انجام شده نشان می دهد هنگامی که مردم معتقدند قدرت اراده آنها محدود است، این باور به واقعیت اصلی زندگی آن ها تبدیل می شود.

این یافته ها حاصل از مطالعه ای است که در آن باورها در مورد قدرت اراده بین اروپایی ها و آمریکایی ها مقایسه شده است. پروفسور کریستوفر ناپولیتانو، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: آنچه که بیش از همه مهم است این است که درباره اراده خود چه فکر می کنیم. وقتی قدرت اراده خود را محدود می بینیم، احساس ضعف کرده و این شرایط شبیه ماهیچه ای است که زود خسته می شود و نیاز به استراحت دارد.

اگر باور داشته باشیم که منبع قدرت اراده شما محدود است، به این ترتیب عمل کرده و پس از مواجه شدن با مشکلات، احساس خستگی کرده و نیاز به وقفه بین کارهای ذهنی سخت ‌گیرانه داریم، در حالی که افرادی که اراده خود را بسیار قوی و دارای قدرت نامحدود می‌ بینند، در مواجهه با مشکلات، انگیزه و انرژی بیشتری گرفته و بهتر عمل می کنند.

به گزارش سیناپرس، نکته جالب توجه این است که طی مطالعه فوق مشخص شد آمریکایی ها بیشتر معتقد بودند که اراده آنها محدود است. به گفته محققان، آمریکایی های حاضر در این مطالعه عموما گفتند که پس از انجام کارهای خسته کننده ذهنی به استراحت و استراحت بیشتری نیاز دارند.

از سوی دیگر، اروپایی‌ها گزارش دادند که بعد از انجام کارهای دشوار انرژی بیشتری داشته و  احساس می کنند آماده شروع کار جدیدی هستند.

این مطالعه شامل بیش از هزار و صد آمریکایی و ۱۶۰۰ اروپایی  بود که تقریباً نیمی از این جامعه آماری به شهروندان سوئیس و آلمان تعلق داشت.

به گزارش سیناپرس، پروفسور ناپولیتانو در این رابطه گفت: احساسات شما در مورد قدرت اراده ‌تان بر نحوه رفتار شما و مواجه شدن با مشکلات، تأثیر می‌گذارد، اما این احساسات قابل تغییر هستند.

در خاتمه گفتنی است تغییر باورهای ذهنی در مورد ماهیت خودکنترلی می تواند تأثیرات مثبتی بر رشد داشته و منجر به رفتارها و ادراک سالم تر از دیگران شود.

مترجم: جاوید خیرخواه
منبع: spring.org
 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل