۸۰ متخصص ایرانی فعال در خارج بازگشتند

سورنا ستاری پیش از ظهر شنبه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی در گفتگو با خبرنگاران درباره فرار نخبگان از کشور با بیان اینکه واژه فرار را نادرست می دانم گفت: تا زمانی که اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان را به درستی استفاده نکنیم مشکل همچنان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه مشکل خروج نیروی انسانی وجود دارد گفت: تا زمانی که ارزش در کشور به این شکل باشد که چند چاه نفت داریم و یا ذخایر هیدروکربنی به چه صورت است و تا موقعی که دانش بومی در صنعت اهمیت نیابد، مشکل خروج و رفتن نیروی انسانی وجود دارد.

ستاری با اشاره به تلاشهای بنیاد ملی نخبگان درباره جذب متخصصان از راه اندازی سامانه ای در این زمینه خبر داد و گفت: از ابتدای امسال سامانه جذب متخصصان خارج از کشور را فعال کردیم و تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند و حدود ۸۰ نفر نیز به کشور باز گشته اند.

وی با بیان اینکه این افراد  از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا جذب شده اند درعین حال تصریح کرد: همچنان برخی از افراد از کشور خارج می شوند که بخشی در قالب ادامه تحصیلات می روند.

وی درباره آمارخروج دانشجویان گفت: آماریهای این بخش مربوط به بنیاد ملی نخبگان است و چندان دقیق نیست و آمار ساختاری نداریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره شورای فضایی با اشاره به تشکیل جلسات شورای فضایی گفت: سیاستهای گذاری برای پنج سال آینده کشور از مهمترین اهداف این شوراست.

ستاری تاکید کرد: بحث فضایی رابصورت جدی پیگیری می کنیم و معاونت علمی ریاست جمهوری بتازگی وارد این موضوع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا