نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهش ژنتیکی، آبله میمونی را مسری تر می کند

به گزارش سیناپرس، بر اساس داده های ثبت شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، مجموع موارد ابتلا در هفته گذشته از ۳۵ هزار فراتر رفته و در ۹۴ کشور در این هفته تقریبا به ۴۰ هزار مورد رسیده است. سازمان بهداشت جهانی به آژانس ‌های بهداشتی کشورهای جهان  اعلام کرد که ویروس آبله میمونی به سرعت در حال جهش است و این مساله می تواند باعث افزایش میزان عفونت و انتقال بیماری ‌شود.

در حال حاضر مطالعاتی در مورد ویروس جهش یافته در حال انجام است تا این واقعیت را ثابت کند که تغییرات ژنتیکی در ویروس باعث این گسترش گسترده شده است.

سازمان بهداشت جهانی در سازمان ملل متحد پیش از این هشداری را برای افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، صادر کرده بود که بلافاصله پس از تایید اولین مورد آبله میمونی از انسان به سگ، در کنار حیوانات نباشند. این موضوع باعث شد که نظریه جهش ژنتیکی ویروس به شدت جدی گرفته شود.

به تازگی گروهی از کارشناسان در مورد جهش ژنتیکی ویروس عامل آبله میمونی بیانیه ای صادر کرده اند. سازمان بهدشات جهانی نیز به آژانس ‌های بهداشتی سراسر جهان گزارش داد که آنها واقعاً برخی از تفاوت ‌های ژنتیکی را بین ویروس قدیمی‌تر Clade IIb و ویروس ناشی از شیوع فعلی مشاهده کرده‌اند.

هنوز نتایج مطالعاتی که با هدف اثبات این نظریه و چگونگی تأثیر انواع مختلف بر انتقال و شدت بیماری در حال انجام است، منتشر نشده و مشخص نیست این جهش احتمالی دقیقا به چه صورت است. به گزارش سیناپرس، به باور متخصصین، دو عامل احتمالی وجود دارد که بر انتشار ویروس و قدرت سرایت آن  تأثیر می گذارد، جهش در ویروس و عامل میزبان یا انسانی. که هر دوی اینها باید در نظر گرفته شود.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر، هیچ اطلاعات اثبات شده ای در مورد معنای جهش ها با توجه به نحوه تعامل ویروس با پاسخ ایمنی انسان وجود ندارد. با این حال، واضح است گونه ای از این ویروس که باعث این شیوع فعلی شده است، با کشورهای غیر بومی تفاوتی ندارد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل