نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با مطالعه خلاقیت کودک بیشتر می شود

به گزارش سیناپرس، بیش از نیمی از والدین تصور می کنند که فرزندشان در یک زمینه خلاق خاص، خلاق است. نتایج یک نظرسنجی جدید از ۲۰۰۰  والدین با کودکان در سن مدرسه نشان می دهد که از هر ده پدر و مادر، هفت نفر فکر می کنند فرزندشان خلاق تر از سن خود بوده و در این میان مطالعه کتاب های مختلف ممکن است نیروی محرکه اصلی برای خلاقیت باشند.

نیمی از والدین حاضر در این مطالعه اعلام کردند حداقل ماهی یک بار برای فرزندشان کتاب می خرند. وقتی صحبت از کتاب می شود، به نظر می رسد که پدران نقش پر رنگ تری داشته و بررسی ها نشان می دهد مردان بیشتر از زنان برای کودکان خود کتاب می خرند (۵۴٪ در مقابل ۴۴٪). 

یک کودک به طور متوسط حدود ۲۶ کتاب دارد که ۲۱ مورد، انتخاب خود کودک محیوب می شود. شصت و دو درصد از بچه ها قفسه کتاب خود را داشته و تقریباً نیمی از این قفسه های اختصاصی، پر است. از هر چهار  والدین سه نفر می گویند که فرزندشان مشتاقانه منتظر است قفسه خود را با کتاب های جدید پر کند.

به گزارش سیناپرس، این نظرسنجی همچنین نشان داد که والدین به احتمال زیاد از اشتراک ‌گذاری کتاب ‌های مورد علاقه ‌شان با بچه‌ هایشان (۵۸%) بیشتر از نمایش‌های تلویزیونی (۵۰%)، اسباب‌ بازی ‌ها (۴۷%) و مکان‌ ها یا تجربیات لذت می ‌برند. (۴۴ درصد). در مورد ژانرهای مورد علاقه، حدود یک سوم (۳۲%) از والدین می گویند که فرزندانشان از کتاب های ماجراجویی لذت می برند. دیگر انتخاب های محبوب عبارتند از فانتزی (27۲۷ داستانی (2۲۷7%) و داستان های معمایی (۲۷%).

هر ژانری می تواند ابزار آموزشی باشد

با توجه به اینکه ۶۹ درصد از والدین می گویند که فرزندشان انرژی خلاقانه زیادی دارد، همیشه به دنبال راه های دیگری برای استفاده از آن هستند. به گزارش سیناپرس، سی و هفت درصد از بچه ها استعدادهای هنری خود را با نقاشی هدایت می کنند، در حالی که ۳۲ درصد می نویسند.

به باور متخصصان، روش‌ های زیادی وجود دارد که هم والدین و هم مربیان می‌ توانند در طول سال‌ ها عشق کودک را به خواندن تداوم دهند، از خواندن با صدای بلند با هم تا اینکه بچه ‌ها داستان‌های مورد علاقه ‌شان را با کشیدن آن ‌ها یا بازی کردنشان زنده کنند.

در خاتمه باید توجه داشت که هر گونه کتاب به راحتی می تواند به یک ابزار آموزشی تبدیل شود. با در نظر گرفتن ترجیحات خواندن کودکان، مربیان می توانند یک کتابخانه قوی در داخل و خارج از کلاس ایجاد کنند تا دانش آموزان را از یک فرد کتابخوان عادی به دوستدار کتاب تبدیل کنند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل