کمبود شدید تخت‌ های روان‌ پزشکی در سراسر جهان

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید انجمن روان ‌پزشکی آمریکا نشان می دهد داشتن تخت کافی جهت بستری شدن بیماران، باعث کاهش ازدحام بیش از حد در بخش های اورژانس و رهایی زودهنگام از مراقبت های مورد نیاز در این حوزه می شود.

دکتر ساول لوین، مدیر عامل و مدیر پزشکی انجمن فوق، در این رابطه گفت: این یک یک واقعیت است که ما نیاز مبرمی به تخت ‌های بستری روانپزشکی داریم، اما راه خوبی برای ارزیابی این نیازها وجود ندارد. 

مدل توسعه یافته توسط انجمن روان ‌پزشکی آمریکا از متغیرهای زیادی برای تعیین دقیق تعداد تخت های مورد نیاز برای موارد بستری روانپزشکی یک جامعه استفاده می کند. این متغیرها شامل کارکنان موجود، منابع محلی مانند کلینیک های سلامت روان و شاخص های وضعیت اجتماعی-اقتصادی از جمله بیمه، تحصیلات و وضعیت اشتغال ساکنان است.

دکتر آنیتا اورت، رئیس گروه ضربت در این گزارش و مدیر سابق انجمن روان ‌پزشکی آمریکا نیز درباره این مطالعه، گفت : برای این سوال که یک جامعه به چند تخت روانپزشکی برای بستری بیماران نیاز دارد، پاسخ یکسانی وجود ندارد.به گزارش سیناپرس، برای مثال، تعداد کلینیک‌های سرپایی جامعه و خدمات پشتیبانی موجود می‌تواند تعداد تخت‌های بستری مورد نیاز را کاهش دهد. این تسهیلات همچنین می تواند به درمان افراد مبتلا به بیماری های روانی کمک کند تا آنها نیازی به بستری شدن نداشته باشند.

به گزارش سیناپرس، دکتر ساندرا دی جونگ استادیار روانپزشکی دانشکده پزشکی هاروارد و از دیگر محققان این تیم مطالعاتی نیز درباره مساله فوق گفت که کمبود تخت های بستری در دسترس برای کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های روانی مشکل بزرگی است. به طور کلی، ما سعی می کنیم از مراقبت های روانپزشکی بستری برای کودکان خودداری کنیم، زیرا دوری از خانواده می تواند برای آنها آسیب زا باشد، بنابراین ما از حداقل خدمات محدود کننده دفاع می کنیم.

بر اساس این مطالعات مشخص شد که افزایش تخت های بستری به تنهایی نمی تواند بحران فعلی روانی جوامع را برطرف کند. برخی از جوامع صرفاً به خدمات سرپایی بیشتری برای کودکانی که دچار مشکل هستند نیاز دارند.

به گزارش سیناپرس، دکتر لوین نیز پیشنهاد کرد اگر جامعه شما به اندازه کافی تخت بستری یا خدمات بهداشت روانی ندارد، باید نسبت به این موضوع اعتراض کنید زیرا داشتن منابع و امکانات کافی برای درمان روانی جامعه، نقش مستقیمی در رفاه و سلامت افراد آن جامعه دارد.

مترجم: رضوان خندان
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا