نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش درآمد تبلیغاتی اپل

اپل  آزمایش نمایش تبلیغات در نتایج بخش جستجوهای اپلیکیشن نقشه را به شیوه‌ای مشابه تبلیغات بخش جستجوهای اپ استور آغاز کرده است. ظاهرا تبلیغات در آینده به اپلیکیشن‌های Apple Books و Apple Podcasts هم راه پیدا خواهند کرد.

درآمد تبلیغاتی اپل در حال حاضر از چند منبع محدود می‌آید: تبلیغات بخش جستجوی اپ استور، تبلیغات اپل نیوز، تبلیغات Apple Stocks و سهمی از تبلیغاتی که در جریان پخش زنده بازی‌های MLB Friday Night Baseball پخش می‌شود.

افزایش تبلیغات در پلتفرم‌های اپل آغاز شده است

اپل همچنین چند وقت پیش اعلام کرده بود که نمایش تبلیغات بیشتر در اپ استور را آغاز می‌کند. جایگاه‌های جدید تبلیغاتی اپ استور در iOS 16 به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا برنامه‌های خود را در زبانه Today و زیر صفحه محصولات به نمایش بگذارند.

گرمن همچنین به پتانسیل‌های تبلیغاتی سرویس اپل تی‌وی پلاس اشاره کرده و می‌گوید این شرکت می‌تواند تا پایان سال سرویسی کم‌هزینه‌تر اما با تبلیغات مشابه نتفلیکس و دیزنی پلاس ارائه کند. در حال حاضر، اپل تی‌وی پلاس تنها یک اشتراک ماهانه 4.99 دلاری دارد که کاربر می‌تواند با تهیه آن بدون مزاحمت تبلیغات محتواهای خود را تماشا کند.

رشد بخش سخت‌افزارهای اپل در طول حدود پنج سال گذشته آهسته شده و این شرکت به دنبال توسعه کسب و کار خود در بخش سرویس‌ها از جمله تبلیغات است. اما این شرکت به خاطر فلج کردن بازار تبلیغات شخص ثالث از طریق قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» در iOS مورد انتقاد قرار دارد. از سوی دیگر، اگر مقدار تبلیغات در پلتفرم‌های این شرکت بیش از اندازه شود، ممکن است اعتبار این برند لوکس خدشه‌دار شود.

منبع: دیجیاتو

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل