ساخت ساعت هوشمند برای فضانوردان

سازمان ناسا به تازگی مسابقه ای در زمینه طراحی رابط کاربری نرم افزاری ساعت های هوشمند ترتیب داده است. این ساعت ها قرار است توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس ناسا، رابط کاربری طراحی شده نباید از رابط کاربری معمول سایر ساعت های هوشمند چیزی کم تر داشته باشد همچنین این ساعت هوشمند نیازمند کارکردهای متفاوتی نظیر، برنامه ای تحت عنوان "جدول زمانی خدمه " به منظور مدیریت برنامه های فضانوردان،برنامه ای به نام"احتیاط ها و هشدارها" برای بررسی وضعیت ارنباطات با زمین و همچنین تایمری برای را نیز در بر داشته باشد.

در حال حاضر فضانوردان می توانند هشدار ها را بر روی لپ تاپ یا آیپد خود دریافت کنند اما ناسا امیدوار است که با طراحی این ساعت هوشمند بتواند پیغام ها را به آن ها بسیار سریع تر انتقال دهد. به این ترتیب ناسا از طراحان می خواهد تا تمام توجه خود را بر روی اطلاعات مناسب برای انجام یک وظیفه خاص و نیز ارائه بازخورد مناسب برای عملیات متمرکز کنند. هم چنین این اعلانات باید در  یک صفحه کوچک مانند نمایشگر ساعت هوشمند سامسونگ گیر قابل خواندن باشد. مسئولان ناسا در ادامه توضیح نیازهای خود اضافه می کنند که طراحان باید نمایش خلاقانه اطلاعات و اعلانات بر روی صفحه نمایش را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

به این ترتیب می توان بسیاری از امکانات را به صورت همراه در اختیار فضانوردان قرار داد و دیگر نیازی به مراجعه به مکان های خاص برای ثبت رخدادها و گزارش های این افراد نخواهد بود. شایان ذکر است که هنوز این طرح در سطحی نیست که بتوان آن را به مرحله عملیاتی شدن نزدیک دانست و مسلما مدت زمانی بیشتر از یک سال برای ساخت چنین دستگاه مورد نیاز خواهد بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا