صادرات گاز روسیه به اروپا قطع شد

به گزارش سیناپرس، شرکت روسی گازپروم اعلام کرد از طریق اوکراین گاز طبیعی به حجم 41.4 میلیون مترمکعب در روز از طریق ایستگاه پمپاژ گاز Sudzha به اروپا صادر می کند.

نماینده این شرکت گفت:  گازپروم ،گاز روسیه را برای ترانزیت از طریق خاک اوکراین در حجم تایید شده توسط طرف اوکراینی از طریق ایستگاه پمپاژ گاز Sudzha به میزان 41.4 میلیون متر مکعب تا ۱۳ اوت تامین می کند. گفتنی است روز قبل حجم پمپاژ به 41.4 میلیون متر مکعب رسیده و درخواست تحویل گاز بیشتر از طریق سوخانوفکا رد شد.

گزارش‌های قبلی با اشاره به داده‌های منتشر شده در وب‌ سایت اپراتور سیستم انتقال گاز اوکراین اعلام کرده بود که ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک اوکراین ممکن است در ۱۳ اوت 41.4 میلیون متر مکعب باشد.

پیش از این و در دهم ماه مه، اپراتور سیستم انتقال گاز اوکراین اعلام کرده بود که ترانزیت گاز به اروپا از طریق ایستگاه سوخرانوفکا را از ۱۱ مه به دلیل شرایط خاص و ویژه موجود، متوقف خواهد کرد، زیرا گفته می شود این شرکت نمی تواند ایستگاه کمپرسور گاز نووپسکوف در منطقه لوگانسک را کنترل کند. در نتیجه درخواست انتقال بعد از این رد خواهد شد و گاز جدیدی پذیرفته نمی شود.

به گزارش سیناپرس، با این حال، هلدینگ گاز روسیه هیچ دلیلی برای تعلیق پمپاژ در قالب قبلی ندید و اشاره کرد که هیچ تأییدی از شرایط فورس ماژور دریافت نکرده است. این شرکت اضافه کرد که انتقال تمام حجم های ترانزیت به نقطه اتصال دیگر، ایستگاه توزیع گاز Sudzha در منطقه کورسک روسیه، از نظر فناوری غیرممکن است.

به هر حال آن چه مسلم است ، قطع فعلی گاز روسیه به سمت اروپا است که در شرایط در پیش بودن ماه های سرد زمستانی می تواند منجر به بروز بحران انرژی در این قاره شود.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا