اخیرا در جلسه کوتاه دادگاه فدرال اعلام شد که طرفین با «عادلانه و معقولانه» بودن جریمه 60 میلیون دلار استرالیا (42.7 میلیون دلار) توافق کردهاند و یک طرح مشترک به قاضی پرونده، «توماس تاولی» ارائه شده است.
علاوه بر این، غول موتور جستجو همچنین تنظیماتی که اساس این شکایت بوده را بهروزرسانی کرده است. دادگاه همچنین از گوگل خواسته است تا اقداماتی را برای اطمینان از تعهد به رعایت قوانین مصرفکننده استرالیا انجام دهد و همچنین کارکنان خود را در مورد این قانون آموزش دهد.
شکایت ناظر استرالیایی از گوگل
در آوریل سال گذشته، دادگاه فدرال متوجه شده بود که گوگل با گمراه کردن برخی از کاربران در این زمینه که غول فناوری، اطلاعات شخصی مکانی آنها را از طریق گوشیهای موبایل با سیستم عامل اندروید جمعآوری نمیکند، قوانین مصرفکننده را نقض کرده است. در آن زمان گفته شده بود که گوگل، حتی در شرایطی که کاربران گزینههای دسترسی به دادههای مکانی را «غیرفعال» میکنند نیز به موقعیت مکانی آنها دسترسی داشته است.
ناظر استرالیایی که تخمین میزند احتمالا 1.3 میلیون کاربر گوگل در این کشور تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته باشند، دادرسی علیه این شرکت و واحد محلی آن را در اکتبر سال 2019 آغاز کرده بود.
همچنین مشخص شده بود که این شرکت با رفتارهایی که میتواند باعث گمراهی کاربران شود و ارائه اظهارات گمراهکننده در مورد ویژگیهای یک سرویس، دو قانون مصرفکنندگان دیگر را نیز نقض کرده است. کمیسیون رقابت و مصرفکننده استرالیا در آن زمان، از این شکایت به عنوان پیامی روشن برای پلتفرمهای دیجیتال یاد کرد تا در مورد اقدامات خود با دادههای کاربران، صادق باشند.
منبع: دیجیاتو
No tags for this post.